40 درصد مرسولات پستی کشور خریدهای اینترنتی است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: مبادلات اینترنتی بخش زیادی از فعالیت پست کشور را شامل می گردد و هم اکنون 40 درصد از مرسولات پستی مربوط به خریدهای اینترنتی است.

40 درصد مرسولات پستی کشور خریدهای اینترنتی است

رمضانعلی سبحانی فر روز دوشنبه در حاشیه رونمایی از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در طبقه چهارم پست مرکزی خراسان رضوی اضافه کرد: در شرایط کنونی خریدهای اینترنتی بخش قابل توجهی از ترافیک پستی کشور را به لحاظ حجمی تشکیل می دهد و بر این اساس زیرساخت های لازم برای ارسال مرسولات پستی ناوگان درون شهری پست به میزان 100 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از این بابت 400 دستگاه وانت و 40 دستگاه کامیون خریداری شده است و بعضا از رهسپاری قطار هم برای ارسال مرسولات بهره برده ایم.

سبحانی فر، هوشمندسازی خدمات و فرآیندهای پستی را از اهداف مورد تاکید پست جمهوری اسلامی دانست و گفت: در این راستا 6 مرکز هوشمند مکانیزه در کشور راه اندازی شده است که 2 مرکز هوشمند تا آخر تیرماه سال جاری در مشهد افتتاح خواهد شد.

وی توجه به تجارت الکترونیک و راه اندازی دی بازار و روستابازار را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستا هوشمندسازی پست برشمرد و گفت: با تحقق هوشمندسازی، افراد می توانند تحویل بسته های پستی توسط موزعان را به وسیله اپلیکیشن نصب شده روی موبایل خود به طور مرتب رصد نمایند.

وی گفت: با کاهش مدت زمان ارسال بسته های پستی به وسیله اصلاح فرآیندهای توزیع بین استانی، که قبلا در تهران متمرکز بود، کیفیت خدمات پست و کاهش زمان تحویل مرسولات کاهش یافته و بدین ترتیب بار ترافیکی و استقبال مردم از این خدمات در حال افزایش است.

پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و اطلاعات در طبقه چهارم اداره پست مرکزی مشهد افتتاح شد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1809

به "40 درصد مرسولات پستی کشور خریدهای اینترنتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد مرسولات پستی کشور خریدهای اینترنتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید