استان کرمان در اولویت انتقال آب از دریای عمان است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران: مدیر طرح انتقال آب دریای عمان به استان کرمان گفت: این استان به دلیل ظرفیت هایی که دارد، در اولویت انتقال آب از دریای عمان است.

استان کرمان در اولویت انتقال آب از دریای عمان است

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران از کرمان، محمد کیافر عصر امروز در جلسه انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان، گفت: طرح مطالعاتی شیرین سازی و نمک زدایی آب از دریای عمان به استان کرمان و هرمزگان در حال پیگیری است، امید است در آینده نزدیک این طرح کلید بخورد.

مدیر طرح انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان با اشاره به اینکه در طرح انتقال آب از دریای عمان، استان کرمان در اولویت است، اعلام کرد: دریای عمان یکی از بهترین مناطق برای انتقال آب به استان در نظر گرفته شده و طرح نهایی با بهینه کردن میزان استحصال، میزان انتقال آب و همچنین در ارتباط با راستا بهینه با بزرگراه کرمان بندرعباس طرح ریزی شده است.

کیانفر اضافه نمود: برای کاهش دغدغه مردم در مصرف آب باید صرفه جویی را در عمل وارد کنیم که علاوه بر این موارد، به اعتبارات و سرمایه هایی در زمینه انتقال آب احتیاج است.

وی مطرح نمود: برای انتقال آب اعتبار بالایی ضروری است و آن چه که در حال حاضر بخش خصوصی برای انجام این کار در نظر گرفته شده حدود 800 میلیون دلار است که به وسیله سازمان عمران کرمان و بخشی دیگر به وسیله فاینانس داخلی و خارجی تامین می گردد.

کیانفر اعلام کرد: سازمان عمران کرمان با توجه به رسالت خود، آنالیز های اساسی را در زمینه انتقال آب به استان از دو سال قبل انجام داده است و با میزان 88 میلیون مترمکعب آب در سال که شامل 2.8 مترمکعب در ثانیه را شامل می گردد، از وزارت نیرو مجوز گرفته است.

مدیر طرح انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان با اشاره به اینکه برای استان هرمزگان 500 لیتر آب و استان کرمان هم حدود 700 لیتر آب اختصاص داده شده است، توضیح داد: استان کرمان در زمینه انتقال آب از دریای عمان در اولویت است و انجام این پروژه به بخش خصوصی واگذار می گردد.

وی تاکید نمود: در اجرای این طرح مطالعات گسترده ای اجرا شده و ضروری است سرمایه گذاران بخش خصوصی به میدان آیند و همکاری های لازم صورت گیرد تا بتوانیم کمبود را به وسیله انتقال آب جبران کنیم.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 514

به "استان کرمان در اولویت انتقال آب از دریای عمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان کرمان در اولویت انتقال آب از دریای عمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید