اعلام آمادگی برای اشتراک تجارب و یافته های علمی با سایر کشور ها

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، وزیر علوم در نشست وزرای آموزش عضو کمیته ویژه کووید19 سازمان یونسکو از آمادگی ایران را برای اشتراک تجارب و یافته های علمی و تحقیقاتی با سایر کشور های دنیا خاطرنشان کرد.

اعلام آمادگی برای اشتراک تجارب و یافته های علمی با سایر کشور ها

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت علوم، نخستین نشست ویدئو کنفرانس (وبینار) وزیران آموزش و علوم عضو کمیته ویژه کووید 19 سازمان یونسکو، با همکاری سازمان بهداشت دنیای برگزار گردید.

در این ویدیو کنفرانس که به صورت همزمان برگزار گردید، منصور غلامی، با قدردانی از سازمان یونسکو و همچنین همکاری سازمان بهداشت دنیای، شیوع ویروس کرونا را یک بحران دنیای دانست و گفت: تاثیرات منفی آموزش اجتماعی و مالی آن دامن گیر بسیاری از کشور های دنیا خواهد بود.

به گفته وی، بحران های بین المللی نیازمند اتخاذ راه چاره ها و اشتراک و شبکه سازی تصمیم ها، تجارب و اقدامات بین المللی از سوی کشور های مختلف دنیا است.

وزیر علوم با اشاره به اهمیت به کارگیری روش های جایگزین آموزشی از جمله آموزش مجازی و از راه دور، شعار اصلی نظام آموزش ایران را در شرایط بحرانی فعلی آموزش ایمن، همراه با امید آفرینی و ارائه یاری بدون ایجاد ترس مطرح کرد.

وی شرایط شیوع و کنترل ویروس کرونا و امکانات درمانی و بهداشتی و رایگان ایران را مناسب دانست و آمار های موجود مبتلایان و بهبود یافتگان را نشانگر توان بالای سیستم درمان و بهداشت کشور در مدیریت و کنترل چالش ویروس کرونا اظهار داشت.

غلامی، فراوری ملزومات بهداشتی از جمله ماسک و محصولات ضدعفونی کننده توسط بعضی از پارک های علم و فناوری، تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور از بدو شیوع ویروس در کشور و جایگزین کردن شیوه های نوین آموزش های مجازی و راه دور برای دانش آموزان و دانشجویان، ایجاد یک مدل و شبکه آموزشی سه وجهی بین فراگیران، مدرسان و خانواده ها و اهمیت خانواده در تداوم فرایند آموزش در محیط خانه و ماموریت یافتن موسسات تحقیقاتی کشور به ویژه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در تمرکز بیشتر تحقیقاتی بر روی کووید 19 و تسریع در فرایند تحقیقات اجرا شده و حصول نتایج تشخیصی و درمانی مناسب و عاجل را بعضی از اقدامات به عمل آمده در راستای مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا برشمرد.

وزیر علوم به عنوان عضو کمیته ویژه یونسکو با موضوع کووید -19 با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های مناسب علمی و تحقیقاتی کشور، آمادگی ایران را برای اشتراک تجارب و یافته های علمی و تحقیقاتی با سایر کشور های دنیا اظهار داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1027

به "اعلام آمادگی برای اشتراک تجارب و یافته های علمی با سایر کشور ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی برای اشتراک تجارب و یافته های علمی با سایر کشور ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید