افزایش عرضه نفت اوپک پلاس حتی بدون بازگشت ایران

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد انتظار دارد عرضه نفت اوپک پلاس تا خاتمه سال آینده حتی بدون بازگشت ونزوئلا یا ایران به بازارهای جهانی افزایش چشمگیری پیدا کند.

افزایش عرضه نفت اوپک پلاس حتی بدون بازگشت ایران

به گزارش خبرنگاران، وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد با وجود افزایش قیمتها، اوپک پلاس باید در رویکردش برای تنظیم فراوری نفت محتاط بماند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان گفت: فراوری بالاتر تنها زمانی قابل توجیه است که هدف روشنی برای آن وجود داشته باشد که از نظر وی اکنون وجود ندارد زیرا نیروگاهها در سطح محدودی از گاز یا زغال سنگ به استفاده از نفت روی آورده اند.

وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد: ما هیچ چیز را قطعی فرض نمی کنیم. ما همچنان کووید را داریم و قرنطینه ها همچنان وجود دارند و عرضه سوخت جت محدود مانده است. بنابراین ما هنوز از شرایط نگران کننده خارج نشده ایم و از شر کووید خلاص نشده ایم.

اوپک پلاس طبق توافقی که اعضای این گروه در ژوییه تصویب کردند ماهانه 400 هزار بشکه در روز به فراوریش اضافه می نماید اما برخی از اعضا برای افزایش فراوری با مشکل روبرو شده اند که به نرخ پایبندی بیش از حد به محدودیت عرضه و ادامه عرضه محدود منجر شده است. با این حال این گروه تا به امروز در برابر درخواستها برای افزایش بیشتر فراوری و تامین تقاضای بهبود یافته مقاومت نموده است.

این هفته وزیر نفت نیجریه هم اظهارات مشابه همتای سعودی خود داشت و اظهار داشت اوپک پلاس نباید برای افزایش فراوری عجله کند زیرا تقاضا همچنان در معرض تهدید شعله ور شدن موج کرونا واقع شده است. تیمیپره سیلوا به بلومبرگ گفت: پیش از این که اقدام کنیم، باید به شرایط نگاه کنیم. اوضاع شکننده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این مقام نیجریه ای گفت: ما باید پیش از حرکت بعدی بسیار محتاط باشیم. ما شاهد کندی اقتصاد چین بوده ایم. افراد زیادی خواهان نفت بیشتر شده اند اما ما به مسائل در کشورهای دیگر هم نگاه می کنیم.

رویترز هم گزارش کرد الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه انتظار دارد اوپک پلاس در نشست چهارم نوامبر (13 آبان)، افزایش فراوری به اندازه 400 هزار بشکه در روز را تصویب کند. نواک انتظار دارد تقاضا برای نفت تا انتها سال آینده به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برگردد اما اظهار داشت پیش بینی این که قیمت نفت مانند قیمت گاز به رکورد بالایی صعود می نماید، سخت است.

معاون نخست وزیر روسیه گفت: ممکن است تقاضا برای نفت کاهش پیدا کند زیرا ابهامات همچنان وجود دارند. ما شاهد توسعه موج دیگری از شیوع بیماری در دنیا هستیم.

اوپک پلاس در سپتامبر افزایش فراوری به اندازه 400 هزار بشکه در روز را تصویب نموده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1988

به "افزایش عرضه نفت اوپک پلاس حتی بدون بازگشت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش عرضه نفت اوپک پلاس حتی بدون بازگشت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید