طراحی ساخت ویلا: افزایش 25 درصدی فراوری محصولات باغی در کشت و صنعت مغان

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: اندازه فراوری محصولات باغی در این شرکت 25 درصد افزایش یافته است.

طراحی ساخت ویلا: افزایش 25 درصدی فراوری محصولات باغی در کشت و صنعت مغان

جهت دریافت خدمات طراحی ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از اردبیل، اسدالله محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: باغات میوه شرکت در دهه های گذشته به علت نبود سرمایه گذاری به مجموعه ای زیانده تبدیل شده بود که در حال حاضر از مجموع 2 هزار و 600 هکتار مجتمع باغات 1200 هکتار بهره مالی دارد و بقیه با عمر بیش از 30 سال فرسوده شده است که سال جاری به اصلاح و توسعه 250 هکتار اقدام شده و در سال های آینده این کار ادامه خواهد یافت.

او اظهارکرد: با تامین بموقع نهاده های باغی و نظارت دقیق در هرس درختان سال جاری فراوری محصولات باغی این شرکت از پنج هزار و 600 تن به هفت هزار تن افزایش یافته است.

محسن زاده گفت: کل باغ زیتون شرکت در حال حاضر 300 هکتار می باشد که 70 هکتار آن سال جاری ایجاد و جهت جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده نسبت به فرآوری آن اقدام شده و با استحصال کنسرو زیتون در بسته بندی های شیک روانه بازار مصرف می گردد.

محسن زاده اعلام کرد: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی برنامه ای برای زهکشی پنج هزار هکتار در استان اردبیل دارد که با نظر مساعد وزیر جهاد کشاورزی 2 هزار هکتار آن در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان ادامه داد: طرح اشتغال زایی با اعتبار 22 هزار میلیارد تومانی برای احیا و توسعه این مجتمع فراوریی آماده شده و به وسیله استانداری به وزارتخانه ارسال شده که امید است با تاکید ویژه رئیس جمهوری پیگیری های لازم به وسیله مدیریت شرکت و مراجع مربوطه اجرا شده و به ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه یاری کند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1971

به "طراحی ساخت ویلا: افزایش 25 درصدی فراوری محصولات باغی در کشت و صنعت مغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ساخت ویلا: افزایش 25 درصدی فراوری محصولات باغی در کشت و صنعت مغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید