سفیران نروژ، اتریش و تایلند در ایران به زنجان سفر می نمایند

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران: رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: به منظور توسعه تبادلات تجاری و بازرگانی، سفیران نروژ، اتریش و تایلند در ایران تا یک ماه آینده به زنجان سفر می نمایند.

سفیران نروژ، اتریش و تایلند در ایران به زنجان سفر می نمایند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش خبرنگاران از زنجان، غلامحسین جمیلی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری فعالیت دوره هشتم اتاق بازرگانی استان شروع شده است، گفت: فعالیت این دوره با روی کار آمدن دولت یازدهم و رفع و مکوششی شدن تحریم های وضع شده علیه ایران مقارن شده است.

برنامه 4 ساله اتاق بازرگانی استان زنجان تدوین شد

وی با اشاره به روینمودهای دولت یازدهم و نگاه ویژه مسئولان کشور به صندلی بخش خصوصی توضیح داد: اتاق بازرگانی استان زنجان از ابتدای دوره و با تشکیل جلسات متعدد با هیئت نمایندگان برنامه مدون 4 ساله ترسیم نموده که به تصویب هیئت نمایندگان این اتاق نیز رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: علاوه بر این برنامه های سالانه اتاق بازرگانی استان زنجان هم پیش بینی شده که مختص بازه زمانی کوتاه مدت است.

وی با تاکید بر گسترش تبادلات تجاری بین المللی عنوان نمود: این مورد از جمله برنامه های اتاق بازرگانی استان زنجان است.

جمیلی خاطر نشان کرد: محدودیت های موجود در روابط برون مرزی و تجارت بین المللی را شناسایی نموده ایم، و بر اساس شواهد به دست آمده متوجه شدیم که در سال های اخیر به صندلی واقعی خود که می توانستیم برسیم نرسیده ایم.

وی اضافه نمود: با توجه به تعداد صادرنمایندگان، فعالان مالی و تنوع محصولات صادراتی می بینیم که در حال حاضر تجارت خارجی ما با کشورهای محدودی انجام می گیرد.

مهیا شدن مقدمات مشارکت فعالان مالی در بازارهای بین المللی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان توضیح داد: مقدمات حضور و مشارکت جامعه مخاطب به منظور شتاب بخشیدن به توسعه مالی در فضاهای تجارت بین المللی مهیا می گردد.

وی با اشاره به نقش موثر سفرای ساکن در ایران در وضعیت تجارت و بازرگانی کشور اعلام نمود: کوشش می گردد تا تمامی ظرفیت های معدنی، کشاورزی، صنعتی، گردشگری زنجان به هنگام حضور سفیران در استان بیان گردد.

جمیلی با بیان اینکه اعزام و پذیرش هیئت های تجاری با برنامه ریزی جامع تری عمل می کنیم، به حضور سفیر چک در استان زنجان اشاره نمود و گفت: سالانه نمایشگاه ماشین آلات صنعتی و معدنی در شهر برنو جمهوری چک برگزار می گردد که در حاشیه این نمایشگاه اجلاس توسعه همکاری ها با خاورمیانه برگزار می گردد.

وی ابراز کرد: به پیشنهاد سفیر جمهوری چک با توجه به اینکه ایران نیز در خاورمیانه واقع شده و دارای نقش زیادی در این منطقه است، یک روز از این فرصت به استان زنجان اختصاص داده شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به حضور سفرای 3 کشور نروژ، اتریش و تایلند در استان زنجان اعلام نمود: این سفران تا یک ماه آینده از زنجان بازدید می نمایند که در حضور هر یک از این سفرا حداقل یک واحد صنعتی مرتبط با علاقمندی ایشان پیش بینی شده است.

وی عنوان نمود: در کوششیم از رهگذر حضور هیئت های تجاری در کشور که قدری با هیجان در حال دنبال شدن است، نهایت بهره را برده و سهم استان زنجان را در این موضوع دریافت کنیم.

حضور هیئت های تجاری ترکیه، انگلیس و قزاقستان در زنجان

جمیلی با بیان اینکه هیئتی از نمایندگان کشور قزاقستان تا یک تا 2 ماه آینده به زنجان سفر می نماید، ابراز کرد: برنامه ریزی لازم برای حضور یک روزه هیئت تجاری انگلیسی در زنجان پیش بینی شده است.

وی عنوان نمود: به منظور سرمایه گذاری مشترک بین زنجان و ترکیه هیئت ترکیه ای را به زنجان دعوت نموده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با تاکید بر افزایش مراودات تجاری با هند ابراز کرد: آذر ماه سال جاری هیئت تجاری زنجان به چین سغفر می نمایند.

وی گفت: اتاق بازرگانی استان زنجان بر محور آموزش و تروبج تاکید داشته و در طی دوره قبل به رکوردهایی این زمینه دست یافته ایم که در مقایسه با سایر اتاق های کشور به صندلی مطلوبی رسیده است.

جمیلی توضیح داد: تا اواخر این ماه وضعیت و چگونگی ارائه آموزش ها و نحوه کارایی این آموزش ها پایش می شو ند.

وی با اشاره به قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار گفت: با وجود اینکه این قانون از سوی دولت قبلی مورد بی مهری نهاده شد اما دولت یازدهم از تمامی ظرفیت های قانونی برای اجرای این مهم استفاده نموده که تشکیل شورای گفت وگوی دولت با بخش خصوصی نمونه شاخص آن بوده که شایسته ستایش است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: اتاق بازرگانی استان زنجان امیدوار است که تمام فعالیت های صورت گرفته در حوزه دیپلماسی در راستا مالی قرار گیرد.

وی اضافه نمود: مشتاقانه و با جدیت تمام برای اعتلا و توسعه اقتصاد کشور و استان کوشش می کنیم.

جمیلی با اشاره به اعتماد مسئولان دولتی به بخش خصوصی اعلام نمود: هر مقام ملی دولتی به هنگام سفر به زنجان در اتاق بازرگانی حضور یافته و با بخش خصوصی جلسه ای را ترتیب می دهد که این مهم دستاورد خوبی برای ما محسوب می گردد که نشان دهنده این است که اتقا بازرگانی استان در کنار انجام مسئولیت های محوله، اعتماد مسئولان بلند پایه ملی را نیز کسب نموده است.

وی ابراز کرد: اتاق بازرگانی استان در کنار سایر مسئولیت ها در زمینه کمیته حمایت غذایی، دبیرخانه ماده 76 و قانون بهبود کسب و کار اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه به واسط تحریم ها در وضعیت مصرف گرایی نهاده شده ایم، توضیح داد: باید در کنار متوازن کردن مصرف و فراوری، نیم نگاهی هم به بازارهای صادراتی به ویژه در حوزه پوشاک و صنایع غذایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید در الگوی مصرف خود باید بازنگری کنیم، اعلام نمود: واقعیت این است که به عنوان یک کشور همسایه از بازار افغانستان سودی نبره ایم و از فرصت های تجاری موجود در عراق هم نهایت بهره را نبرده ایم.

جمیلی با تاکید بر لزوم توجه به بحث رقابت پذیری و ایجاد شرایط رقابتی بین بنگاه ها توضیح داد: امیدواریم با توجه به این موارد اقتصاد استان زنجان را رونق بخشیم.

وی با بیان اینکه 15 تا 20 درصد از اقتصاد کشور به بخش خصوصی و غیردولتی اختصاص یافته است، گفت: معتقدیم که این مقدار به سمت دیگری رفته و سهم بخش خصوصی و غیردولتی کاهش یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه اندک سرمایه بخش خصوصی در اصل 44 در واگذاری ها گرفته شد، اعلام نمود: معتقدم مدیریت و اجرای امور باید به بخش خصوصی محول گردد چرا که نتیجه بخش تر است.

وی توضیح داد: به منظور توسعه تجارت در حوزه تجارت داخلی باید تمامی افراد در تشکلی به نام اتاق بازرگانی استان زنجان عضو شوند.

جمیلی عنوان نمود: با برداشته شدن تحریم ها 70 درصد مسائل تامین نقدینگی به خودی خود حل می گردد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه واحدهای تعیین که دارای دفاتر قانونی هستند مورد شناسایی سازمان امور مالیاتی نهاده شده و اما سایر واحدهای متخلف از سوی این سازماتن شناسایی نمی شوند، گفت: واقعیت این است که سهم واحدهای شناسایی نشده نیز توسط واحدهای قانونی تعیین، پرداخت می گردد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به سهم ناچیز زنجان از بازار عراق گفت: همجواری استان زنجان با استان های مرزی از جمله ویژگی های این استان است که باید به این مزیت توجه جدی گردد.

وی توضیح داد: بخشی از مصالح ساختمانی نظیر آجر، سیمان و بلوک ساختمانی و مواد لبنی نظیر دوغ و پنیر از زنجان به عراق صادر می گردد.

جمیلی اضافه نمود: مواد عذایی و انواع شوینده های فراوری شده در سایر استان ها از زنجان به عراق صادر می گردد.

وی ابراز کرد: استان زنجان با کربلا و نجف مشترکات فرهنگی نزدیکی دارد و اخیرا اتاق بازرگانی زنجان با همکاری اتاق بازرگانی قزوین در کوشش است تا نمایندگان فعال در بخش فراوریات محصولات غذایی خود را به کربلا اعزام نمایند.

شروع به کار شعبه بانوان تاجر در زنجان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تشکیل شورای زیتون را پیگیری می کنیم، گفت: شعبه بانوان تاجر و کارآفرین تا 3 تا 4 ماه آینده در زنجان شروع به کار می نماید.

وی ضمن استقبال از حضور سرمایه گذاران خارجی در استان زنجان گفت: از فرصت حضور سرمایه گذاران اگر در راستای کاهش هزینه و فراوری محصولات باکیفیت باشد، استفاده می کنیم.

جمیلی با تاکید بر فراوری محصولاتی با ارزش اضافه نموده بالا در بخش صنعت و کشاورزی گفت: از حضور سرمایه گذاران خارجی در استان استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه امروز ما حق انتخاب داریم، اضافه نمود: کشورهایی را که در تکمیل زنجیره فراوری به ما یاری می نمایند در اولویت همکاری اتاق بازرگانی استان زنجان قرار می گیرند.

صمد یوسفی اصل، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان زنجان در این نشست با اشاره به رتبه مطلوب استان در فراوری سیم و کابل در سطح کشور اعلام نمود: به لحاظ حجم فراوری و برند، سیم و کابل فراوری شده در استان زنجان در سطح قابل قبولی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ وابستگی برای فراوری مواد اولیه سیم و کابل وجود ندارد، ابراز کرد: اما بازار سیم و کابل از نظر قیمت از قیمت جهانی تبعیت می نماید.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان زنجان اضافه نمود: امیدواریم با برداشته شدن تحریم ها، روابط تجاری و بازرگانی ایران و به تبع آن استان با تجار کشورهای خارجی بهبود یابد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 585

به "سفیران نروژ، اتریش و تایلند در ایران به زنجان سفر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیران نروژ، اتریش و تایلند در ایران به زنجان سفر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید