اقدام یونان برای متوقف کردن کشتی ترکیه در مدیترانه

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، فارس نوشت: رسانه ها از کوشش بعضی شناورها و بالگردهای نظامی یونان برای متوقف کردن یک فروند کشتی باری ترکیه خبر دادند.

اقدام یونان برای متوقف کردن کشتی ترکیه در مدیترانه

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به نوشته وبگاه شبکه خبری تی آر تی این تقابل روز چهارشنبه در دریای مدیترانه رخ داد و طی آن یک ناوچه یونانی سعی کرد کشتی باری ترکیه که راهی لیبی بود را متوقف کند. به گفته منابع خبری، بالگردهای نظامی یونان نیز برای متوقف کردن این کشتی ترکیه وارد عمل شدند.

بعضی منابع نیز گزارش کردند به دنبال اعلام شرایط کشتی باری ترکیه به نیروی دریایی این کشور، ناوچه های ترکیه ای با دخالت در این ماجرا به طرف یونانی اعلام کردند که این کشتی باری تحت پشتیبانی قرار گرفته است. گفته می گردد که این کشتی اینک در جهت حرکت به لیبی است.

این در حالی است که وزیر دفاع ترکیه نیز روز چهارشنبه با هشدار مجدد به یونان گفت که در صورت نبرد این کشور با نیروهای مسلح ترکیه، این یونان است که آسیب می بیند. حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در این زمینه گفت: از لحاظ محاسباتی درست نیست که یونان وارد جنگ با ترکیه گردد. ترکیه سخنان اخیر وزیر دفاع یونان را یک خطای لفظی تصور می نماید.

وزیر دفاع ترکیه اضافه نمود که یونان و دیگران در صورت نبرد با ترکیه به خود آسیب می رسانند.

نیکوس پانایوتوپولوس وزیر دفاع یونان روز آدینه گفته بود که کشورش برای مقابله نظامی با ترکیه جهت حفظ حق حاکمیت خود آمادگی دارد. وزیر دفاع یونان در مصاحبه ای گفت ارتش این کشور تحرکات فزاینده اخیر از سوی ترکیه را تحت نظر دارد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1099

به "اقدام یونان برای متوقف کردن کشتی ترکیه در مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام یونان برای متوقف کردن کشتی ترکیه در مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید