امکان ساخت دندان های سرامیکی در کشور فراهم شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، یکی از شرکت های دانش بنیان با فراوری یک دستگاه سی ان سی پنج محور، امکان ساخت دندان های سرامیکی را در کشور فراهم کرد و پیروز به صادرات این دستگاه دانش بنیان شد.

امکان ساخت دندان های سرامیکی در کشور فراهم شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، مهران باباپور مدیرعامل یکی از شرکت های دانش بنیان بنیان فعال در حوزه مکاترونیک با اشاره به اهمیت خودکفایی کشور در حوزه دندانپزشکی، گفت: ا اقلام و محصولات این حوزه موجب خروج میزان قابل توجهی ارز از کشور می گردد و ما کوشش کردیم در این زمینه در راستای خودکفایی هر چه بیشتر کشور گام بردارد.

وی اضافه نمود: یکی از انواع دندان های مصنوعی که مورد استفاده قرار می گیرد دندان فلزی است که به روش ریخته گری فراوری می گردد و اخیراً با پیشرفت های اجرا شده، دندان از جنس سنگ و سرامیک فراوری می گردد که قابلیت ریخته گری ندارد و باید روی آن فرایند ماشین کاری انجام گردد.

باباپور با بیان اینکه در این شرکت پیروز به ساخت یک دستگاه CNC پنج محوره شدیم، خاطر نشان کرد: این دستگاه از قابلیت ماشینکاری دندان های سرامیک برخوردار است و با توجه به کیفیت قابل توجه این دستگاه، پیروز شده ایم که این دستگاه را به کشورهای مختلفی مانند آذربایجان صادر کنیم. کشور مانند کره جنوبی نیز این دستگاه را وارد و مجدداً به کشورهای مانند میانمار صادر می نماید، زیرا از قیمت مناسبی برخوردار است.

مجری طرح با اشاره به خصوصیات فنی این محصول دانش بنیان، اضافه نمود: دندان فلزی به دلیل واکنش نسبت به آنزیم های دهان، زود تحلیل می رود و جنس فلز نیز، چندان با بدن سازگار نیست، به همین دلیل، استقبال از دندان های سرامیکی، رو به افزایش است که این دستگاه امکان ساخت دندان های سرامیکی را در کشور فراهم نموده است ضمن آنکه قیمت دستگاه ما یک سوم نمونه مشابه خارجی است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان پرینترهای سه بعدی فلزی را از دیگر فراوریات این شرکت نام برد و یادآور شد: این نوع از پرینترها در بازار جهانی از قیمت نسبتاً بالای برخوردار هستند و این مجموعه با بومی سازی این محصول، آن را با کیفیت بالا و با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1642

به "امکان ساخت دندان های سرامیکی در کشور فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان ساخت دندان های سرامیکی در کشور فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید