انبارهای غلات در بند صلیف یمن بمباران شدند، زخمی شدن 6 کارگر

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، جنگنده های ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی در تازه ترین جنایات خود انبارهای غلات در بند صلیف یمن را بمباران کردند.

انبارهای غلات در بند صلیف یمن بمباران شدند، زخمی شدن 6 کارگر

سازمان ملل متحد در این رابطه گزارش داد که ائتلاف سعودی بندر صلیف و محل نگهداری غلات در شمال الحدیده را هدف حملات هوایی قرار داده است.

در این حمله دو راکت به یک انبار و واحدهای مسکونی متعلق به یکی از شرکت های فراوری مواد غذایی اصابت کرد و 6 کارگر مجروح شدند.

سازمان بنادر دریای سرخ دولت نجات ملی یمن هدف قرار دریافت مراکز حیاتی بندر صلیف در الحدیده را نقش آتش توافق سوئد درباره الحدیده دانست و اعلام کرد: جنگنده های سعودی تاسیسات شرکت صنایع غذایی در صلیف را بمباران کردند. ما متجاوزان و سازمان ملل را مسئول کامل تبعات بمباران مراکز حیاتی و ادامه توقیف کشتی های حامل سوخت یمن می دانیم.

همچنین وزارت صنایع دولت نجات ملی یمن هم بمباران سیلوها و صنایع غذایی در صلیف را محکوم و اعلام کرد: بمباران زیرساخت ها از جمله کارخانجات و تاسیسات صنعتی و تجاری به مثابه جنایت جنگی و جنایت ضد بشری است.

وزارت صنایع یمن اعلام کرد: بمباران مرکز تهیه آرد و گندم در صلیف در راستای جنگ مالی علیه ملت یمن و نابودی روزی این ملت است. ما از سازمان ملل و همه سازمان های بین المللی بشری می خواهیم که به کشورهای عضو ائتلاف برای هدف قرار ندریافت مراکز تجاری و صنعتی فشار وارد نمایند.

این وزارتخانه ضمن درخواست از بخش خصوصی برای مشارکت در تامین غذا و دارو ملت یمن از سازمان ملل و همه سازمان های بشردوستانه خواست که به ائتلاف سعودی برای هدف قرار ندادن مراکز تجاری و صنعتی فشار وارد نمایند زیرا هدف قرار دادن این مراکز به مثابه قطع روزی ملت یمن است.

اتاق بازرگانی و صنایع دولت نجات ملی یمن هم اعلام کرد: ما بمباران مراکز غذایی در صلیف را محکوم می کنیم. این بمباران به ویرانی ساختمان شرکت منجر شده است. شرکت ییفیکو که از سوی جنگنده های ائتلاف سعودی بمباران شد روزانه 15 هزار کیسه آرد و 50 هزار کیسه گندم فراوری و در همه استان های یمن توزیع می کرد.

در بیانیه اتاق بازرگانی یمن آمده است: توقف فعالیت این شرکت و نرسیدن گندم و آرد به ملت یمن تبعات فاجعه باری به دنبال خواهد داشت. ما از همه سازمان ها و کشورها می خواهیم که به ائتلاف سعودی به منظور دور نگه داشتن تاسیسات تجاری و صنعتی از بمباران فشار وارد نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1673

به "انبارهای غلات در بند صلیف یمن بمباران شدند، زخمی شدن 6 کارگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انبارهای غلات در بند صلیف یمن بمباران شدند، زخمی شدن 6 کارگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید