انتقاد مایلی کهن از قلعه نویی اشتباه است ، حامیان ساپینتو هزار نفر هم نبودند!

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، حسن روشن پیشکسوت باشگاه استقلال حضور جواد نکونام در راس کادرفنی آبی پوشان را اتفاق خوبی می داند و تاکید دارد همه باید به او یاری نمایند تا در کارش پیروز گردد.

انتقاد مایلی کهن از قلعه نویی اشتباه است ، حامیان ساپینتو هزار نفر هم نبودند!

روشن در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم استقلال تاکید نمود: این انتخاب خوب است. همین که از آن خارجی (ساپینتو) راحت شدیم، خوب است. مرحله دوم این است که همه نکونام را یاری کنیم تا پیروز گردد. هم در تیم ملی و هم در رده باشگاهی باید از مربیان ایرانی حمایت کنیم. دشمنی ها را کنار بگذاریم تا در هر 2 عرصه رشد کنیم.

وی که یکی از منتقدان جدی ساپینتو بود، در خصوص اینکه گروهی از طرفداران استقلال از این مربی حمایت می کردند، گفت: همان ها هم اشتباه می کردند. گرچه تعدادشان هزار نفر هم نبود. حرف های انتقادی من روی اصول فنی و روانشناسی بود. ساپینتو به درد تیم های ضعیف و کوچک می خورد. تیم های بزرگ مانند استقلال و پرسپولیس مربی باشخصیت می خواهند. بعضی مربیان شخصیت خودشان را حفظ می نمایند، اما ساپینتو نه شخصیت اجتماعی داشت و نه شخصیت فنی.

او افزود: استقلال در زمان ساپینتو گل هایی می خورد که اصلا روی آنها تمرین نکرده بود. مانند گل اول یا گل دومی که از پرسپولیس در فینال جام حذفی خوردند. چه بسا اگر ساپینتو بعد از گل دقیقه 97 آن حرکت را نمی کرد و اخراج نمی شد قهرمان می شدیم. یا اگر در لیگ بازی را نمی باختیم، با سه امتیاز آن بازی شانس زیادی برای قهرمانی داشتیم. حالا این اتفاقات افتاد تا ساپینتو برود.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان تاکید نمود: من که دشمنی با ساپینتو نداشتم. در این 7-8 سال هم هرگاه در خصوص کسی انتقادی کردم آیا می خواستم جانشین او شوم!؟ اصلا اینطور نبوده و نیست. من روی دلسوزی حرف می زنم. در خصوص مربیانی مانند ساپینتو هم فقط دلال ها خرسند می شوند، ولی حرفی که من می زنم مورد تایید 20-30 میلیون طرفدار استقلال است.

او درباره مربیان خارجی که در سپاهان و تراکتور فعالیت می نمایند هم گفت: مربی تراکتور را ندیدم، ولی مربی سپاهان با شخصیت بود. نتیجه اش را هم گرفت. مورایس با شخصیت تر از ساپینتو بود. البته تیم هایی مانند سپاهان، تراکتور، فولاد و استقلال خوزستان با وجود اینکه سابقه قهرمانی هم در کارنامه خود دارند، ولی تیم های درجه دو حساب می شوند، اما استقلال و پرسپولیس درجه یک هستند.

روشن افزود: ساپینتو در رقابتی که با سپاهان داشت، باخت، اما قبل از بازی کری خوانی می کرد، ولی مربی سپاهان ساکت بود.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص نقدها محمد مایلی کهن از امیرقلعه نویی هم گفت: نباید چنین مسائلی باشد. به عقیده مایلی کهن کاری ندارم. وقتی یکی مثل کی روش می گوید در ایران مربی ندارید، 8 سال پول می گیرد. ما چاره ای جز این نداشتیم از مربی ایرانی استفاده کنیم. خوشبختانه تیم ملی را از دست مربیان ضعیف و بیکار کوتاه کردیم. مربیان خارجی بیکار بودند که به تیم ملی آمدند. حالا باید به مربیان ایرانی فرصت دهیم تا خودشان را ثابت نمایند.

وی افزود: الان هم مربی خوبی داریم و هم بازیکنان آماده ای در تیم ملی هستند. در این شرایط، مایلی کهن اشتباه می نماید که این حرف ها را می زند. مربی انتخاب شده و همه از جمله خود مایلی کهن باید به او یاری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 تیر 1402 بروزرسانی: 3 تیر 1402 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2380

به "انتقاد مایلی کهن از قلعه نویی اشتباه است ، حامیان ساپینتو هزار نفر هم نبودند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد مایلی کهن از قلعه نویی اشتباه است ، حامیان ساپینتو هزار نفر هم نبودند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید