انصارالله: سازمان ملل جانبدارانه عمل می کند، آمریکا برای توقف جنگ جدی نیست

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس هیات مذاکره کننده و سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در سخنانی سازمان ملل را به فعالیت به نفع کشورهای بزرگ متهم کرد.

انصارالله: سازمان ملل جانبدارانه عمل می کند، آمریکا برای توقف جنگ جدی نیست

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، محمد عبد السلام، رئیس هیات مذاکره کننده و سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در سخنانی نسبت به اقدام سازمان ملل در درج نام این جنبش در لیست سیاه کشورها و گروه های ناقض حقوق بچه ها واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: سازمان ملل به نام بستری به نفع کشورهای بزرگ کار می کند و درج نام انصارالله در لیست سیاه کشورها و گروه های ناقض حقوق بچه ها هم جانبدارانه بوده است.

عبد السلام اضافه نمود: آمریکا در توقف تجاوز به یمن و رفع محاصره آن جدی نیست و در پی اجرای طرح هایش در یمن است و درد و رنج ملت آن برایش اهمیتی ندارد.

وی شرح داد: کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان بدترین جنایت ها را علیه بچه ها انجام داده اند اما عربستان سعودی در لیست مذکور قرار نگرفته است.

این مقام یمنی ادامه داد: از بان کی مون، دبیرکل سابق سازمان ملل در جریان مذاکرات گذشته درباره دلایل قرار ندادن نام عربستان در لیست کودک کشان پرسیدم و او جواب داد که ما را تحت فشار قرار دادند.

وی در توییتی هم نوشت: موضع یمنی ها در قبال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن دفاعی است. توقف جنگ و پایان محاصره به دست کسی است که به یمن تجاوز کرده و این کشور را در محاصره اقتصادی قرار داده است.

رئیس هیأت مذاکره کننده انصارالله یمن همچنین تاکید کرد: درخواست از کسی که از خود دفاع می کند برای توقف دفاع و سکوت در برابر محاصره به معنای تسلیم شدن است و و هیچ عقل سلیمی آن را نمی پذیرد.

در همین حال، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران برجسته انصارالله تاکید کرد که تصمیم دبیرکل سازمان ملل مطابق با حقایق میدانی و گزارش های کمیته های مستقل نیست.

وی در توییتی نوشت: این تصمیم سازمان ملل معامله باج خواهی برای معین دوباره گوترش به نام دبیرکل سازمان ملل را تأیید می کند و پیش از این هم بان کی مون برای لغو قرار دادن عربستان در لیست شرم مورد باج خواهی قرار گرفته بود.

وی خواستار انتشار تصاویر جنایات جنگی علیه یمن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مختلف به منظور معین شدن و افشای حقیقت شد.

سازمان ملل جمعه در گزارشی خاطرنشان کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تصمیم گرفته است که نام جنبش انصارالله را در لیست سیاه ناقضان حقوق بچه ها قرار دهد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1851

به "انصارالله: سازمان ملل جانبدارانه عمل می کند، آمریکا برای توقف جنگ جدی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله: سازمان ملل جانبدارانه عمل می کند، آمریکا برای توقف جنگ جدی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید