اینترنت چند شَقّه می گردد؟

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، گفته می گردد باهدف کنترل بر اینترنت در آینده، دیوار آهنین دیجیتال نمایان می گردد که در یک سو آمریکا و در طرف دیگر چین واقع شده است.سایر کشورها نیز در حال خط کشی هستند!

اینترنت چند شَقّه می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، آدریان لاوت مؤسس و مدیر بنیاد وب می گوید شکاف وجود دارد ولی به سادگی نمی توان روی آن برچسب سیاه وسفید یا چپ و راست زد.

به گفته وی، یک اینترنت اصلی داریم که بر اساس فضای باز تعریف شده و پیشگامان اینترنت آن را توسعه داده و بدون احتیاج به داشتن انواع مجوزهای حکومتی و ... بنیان نهاده شده است. از سوی دیگر شاهد ظهور یک اینترنت از نوع اروپایی هستیم که بر حریم خصوصی تمرکز دارد و حفاظت از شهروندان با همراه با هزینه های سنگین نوآوری دنبال می نماید. همچنین مدل چینی اینترنت را شاهد هستیم که تاکش روی نظارت، مانیتورینگ و انسجام اجتماعی هنگام آنلاین بودن است.

مدیر بنیاد وب همچنین گفت: برای اولین بار نیمی از دنیا آنلاین هستند و نیمی دیگر آفلاین!

بنابراین مشکل واقعی مربوط به 3.5 میلیارد نفری است که دسترسی به اینترنت ندارند و ما باید روی این بخش تمرکز کنیم که تجربیات خاص خود را دارد.

همچنین نبرد در بخش 5 جی یا نسل پنجم شبکه بی سیم است که اجازه نقل وانتقال سریع تر داده در ابعاد بسیار بزرگ را فراهم می سازد.

در حال حاضر برای نیمی از دنیا 5 جی یک رؤیا محسوب می گردد و این در حالی است که بعضی از افراد نگران استفاده از خودروهای خودران در سال های آینده هستند، بخش دیگری از مردم هنوز نمی توانند ایمیل بزنند.

به گفته مدیر بنیاد وب، 5 جی درحالی که اغلب مردم اینترنت ندارند، چاره جویی مناسبی محسوب نمی گردد، چراکه احتیاجهای اولیه جامعه مانند خدمات بهداشتی آنلاین، رأی دهی آنلاین و مشارکت در جامعه آنلاین برای آن ها فراهم نشده است.

به گفته وی بنابراین باید به شکاف شهری-روستایی و شکاف مردان-زنان به اینترنت را در اولویت قرار دهیم.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 191

به "اینترنت چند شَقّه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت چند شَقّه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید