این افراد هرچه سریعتر برای تزریق دوز سوم مراجعه نمایند

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا جهت افزایش ایمنی بدن، از تمام افرادی که دوز دوم واکسن های بهارات، سینوفارم و برکت را سه ماه پیش تزریق نموده اند خواست تا در اولین فرصت برای تزریق دوز سوم مراجعه نمایند.

این افراد هرچه سریعتر برای تزریق دوز سوم مراجعه نمایند

به گزارش ایسنا، دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا، گفت: مطالعات علمی نشان داده در تمامی واکسن های کرونا سطح ایمنی بعد از سه تا چهار ماه به تدریج کاهش می یابد و احتیاج است برای استمرار ایمنی بدن در مقابله ویروس کرونا حتما دوز سوم تزریق گردد.

وی اضافه کرد: بر این اساس چند وقتی است که تزریق دوز سوم واکسن کرونا در کشور شروع شده و تمام افراد 18 سال به بالا که حداقل سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن آن ها می گذرد می توانند برای تزریق دوز سوم مراجعه نمایند.

شاه آبادی گفت: در افرادی که واکسن های فراوری شده از ویروس غیرفعال مانند بهارات، سینوفارم و برکت را تزریق نموده اند، چنانچه سه ماه از تزریق دوز دوم آن ها می گذرد باید در اولین فرصت جهت تزریق دوز سوم واکسن مراجعه نمایند.

این مسئول گفت: در تزریق دوز سوم این افراد توصیه می گردد که ترجیحا از همان نوع واکسن قبلی استفاده گردد، اما تزریق انواع دیگر واکسن کرونا در دوز سوم هم برای این افراد بلامانع است.

شاه آبادی گفت: در افرادی هم که قبلا واکسن اسپوتنیک یا آسترازینکا تزریق نموده اند توصیه می گردد با گذشته حداقل سه ماه از نوبت دوم، این افراد هم برای تزریق دوز سوم مراجعه نمایند.

معاون مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این افراد می توانند در تزریق دوز سوم خود واکسن آسترازینکا، پارس کووپلاس و سوبرانا پلاس تزریق نمایند.

شاه آبادی با بیان اینکه تمام پایگاه های تجمیعی، مراکز بهداشت و پایگاه های سلامت برای انجام واکسیناسیون فعال است، گفت: مراکز بهداشت و پایگاه های سلامت تا ساعت 14 ظهر فعال هستند.

وی اضافه کرد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون علاوه بر صبح ها، بعدازظهر ها هم از ساعت 15 تا 19 شب فعال بوده و پذیرای مراجعان هستند.

معاون مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سرانجام از تزریق بیش از 75 هزار دوز سوم واکسن کرونا در سطح استان اطلاع داد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2072

به "این افراد هرچه سریعتر برای تزریق دوز سوم مراجعه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این افراد هرچه سریعتر برای تزریق دوز سوم مراجعه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید