باغ لوگزامبورگ در پاریس

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، باغ لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg) یکی از بهترین جاذبه‌های کشور فرانسه و شهر پاریس است و باغ‌های معروف و پربازدیدی دارد. قدمت این باغ به قرن 17 بازمی‌گردد و مساحت آن به 22 می‌رسد.

باغ لوگزامبورگ در پاریس

باغ لوکزامبورگ در مدت 2 قرن یک باغ شخصی و خصوصی بود تا این که در قرن 19 عمومی شد. این باغ در حال حاضر از محل‌های پرطرفدار برای استراحت و تفریح در شهر پاریس به شمار می‌رود. وقتی به داخل این باغ قدم بگذارید ناگهان جذب فضای آرام و دلنشین این پارک خواهید شد و با قدم زدن در آن مجسمه‌هایی زیادیروبرو خواهید شد که توسط مجسمه سازان قرن 16 تا 20 ساخته شده‌اند. دیدن این آثار زیبای تاریخی در فضای خوش آب و هوای این پارک برای علاقه‌مندان به تاریخ و هنر تجربه‌ای عالی و فراموش نشدنی است. در همه جای این پارک درخت‌های سرسبز و انبوه و گل کاری‌های زیبا فضای باغ را بسیار رویایی کرده‌اند. در میان پارک استخر هشت ضلعی بزرگی وجود دارد که بر طراوت این باغ افزوده و از آن جایی که شهر پاریس، شهر گالری ها و موزه های هنری می‌باشد از فضای این باغ برای برپایی گالری‌های هنری هم استفاده می‌کنند. در این پارک می‌توانید بر روی یکی از نیمکت‌ها نشسته و محو تماشای فضای سبز زیبای آن بشوید و لحظاتی آرامش بخش را طی نمایید. گردشگران زیادی برای تماشای مجسمه‌ها و گالری‌ها و لذت بردن از طبیعت این پارک به این محل مراجعه می‌کنند. در گوشه‌ای از این باغ فواره‌ای برنزی قرار گرفته است که اثر چهار مجسمه ساز معروف می‌باشد و در طراحی آن از هشت اسب، لاک پشت دریایی و ماهی استفاده شده است. ساعات باز بودن این پارک بستگی به فصل‌های سال داشته به طوری که در فصل تابستان از ساعت 8:15 صبح تا 9:45 شب و در روزهای زمستان از ساعت 7:30 تا 4:45 عصر باز می‌باشد.

تاریخچه باغ لوکزامبورگ

همسر سابق هنری چهارم در سال 1611 به تقلید از کاخ پیتی در زادگاه وی فلورانس، دستور داد تا برای او کاخی بسازند. او در سال 1612دستور کاشت حدود دو هراز درخت نارون را داد و از باغبان‌ها خواست تا به شیوه پارکی در فلورانس برای او باغ هم درست کنند. در سال 1630 او زمین‌های اطراف را هم خریداری نمود و 30 هکتار دیگر به وسعت پارک خود اضافه نمود. برای تجربه یک سفر لوکس و تاریخی با تور ارزان فرانسه همراه شوید.

انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 873

به "باغ لوگزامبورگ در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ لوگزامبورگ در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید