بوتاکس مو چیست؟، چه کسانی می توانند از بوتاکس مو استفاده نمایند؟

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، هر چند بیشتر نامه بوتاکس با باز کردن چین و چروک صورت گره خورده است، اخیرا نام بوتاکس در عرصه زیبایی و سلامت مو هم شنیده می گردد. بوتاکس مو، یکی از روش هایی است که به تازگی جای خود را در میان تکنیک های بهداشت و زیبایی مو باز نموده است، اما برخلاف نام اش هیچ ارتباطی به تزریق بوتاکس در پوست برای کاهش چین و چروک ندارد. در واقع بوتاکس مو تنها نام خود را از تاثیر بوتاکس بر صاف کردن پوست الهام گرفته است.

بوتاکس مو چیست؟، چه کسانی می توانند از بوتاکس مو استفاده نمایند؟

موی سر همچون پوست با افزایش سن تراکم و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. محصولات نو مو تحت عنوان بوتاکس مو قرار است به پرکردن موها، صاف کردن و کاهش موخوره آن ها یاری نمایند.

بوتاکس مو حاوی ماده بوتاکس است؟

به گزارش هلت لاین، بوتاکس مو سم بوتولینوم که ماده اصلی بوتاکس است را ندارد بلکه این نامی است که بر اساس نحوه عملکرد محصول به آن داده شده است. بوتاکس مو با پر کردن فیبر های تکی مو، به پر شدن و صاف کردن آن ها یاری می نماید؛ همان طور که بوتاکس با شل کردن ماهیچه ها باعث صاف شدن پوست می گردد.

بوتاکس مو چگونه عمل می نماید؟

بوتاکس مو در واقع یک درمان نرم نماینده عمیق است که الیاف مو را با پرنماینده هایی مانند کراتین می پوشاند. این درمان هر قسمت تار مو را که شکسته، یا نازک شده باشد، پر می نماید تا مو ها پرتر و براق تر به نظر برسند.

مواد تشکیل دهنده با توجه به نشان تجاری فراورینماینده فرق دارد. به عنوان مثال در فراوری فیبرسئوتیک لورآل، برای پر کردن تار های مو با الیاف انعطاف پذیر و نرم از ماده ای به نام اینترا سیلن (Intra-Cylane) استفاده می گردد که به ایجاد ظاهری پرتر و صاف تر یاری می نماید. اما بوتاکس موی مجستیک (Majestic Hair Botox) که یکی از محصولات محبوب موجود در بازار است، حاوی ترکیباتی، چون روغن خاویار، پپتید بونت ال (BoNT-L peptide)، ویتامین ب5، ویتامین ای و کمپلکس کلاژن به عنوان بخش درمانی بوتاکس است.

چه کسانی می توانند از بوتاکس مو استفاده نمایند؟

در کل بوتاکس مو برای انواع مو ایمن در نظر گرفته می گردد و در یاری به درمان موخوره، مو های بسیار ظریف و کم حجم و کدر، موی آسیب دیده، موی وز شده و صاف کردن مو استفاده می گردد.

فرایند استفاده از آن چگونه است؟

در بوتاکس مو، هیچ تزریقی اتفاق نمی افتد بلکه مواد که یک عامل نرم نماینده حالت دهنده اند، مستقیما روی تار های موی شما اعمال می شوند.

روند درمان با شامپو آغاز می گردد تا کوتیکول های مو باز شوند و تار های آن برای حالت دادن آماده شوند. سپس بوتاکس مو با ماساژ محصول از ریشه تا نوک روی تار ها اعمال می گردد. این درمان برای حدود 20 تا 90 دقیقه روی مو های مرطوب باقی می ماند.

بعضی از آرایشگران ممکن است قبل از خشک کردن و صاف کردن مو ها با اتوی مو، محصول را آبکشی نمایند. در مقابل بعضی آرایشگران، در حالی که مو ها به مواد آغشته اند، آن ها را خشک و صاف می نمایند تا به نفوذ بیشتر محصول در تار های مو یاری نمایند.

تاثیر این فرایند آنی است و بلافاصله پس از خشک کردن موها، نتایج درمان بوتاکس مو را خواهید دید.

بوتاکس مو چقدر موثر است؟

در حال حاضر این کار محبوبیت زیادی دارد و نسخه های خانگی زیادی وجود دارند که ادعا می نمایند همان نتیجه را می دهند. اما راستی آزمایی این ادعا با توجه به کیفیت مواد اولیه کار چندان آسانی نیست. برترین گزینه این است که به یک سالن مورداعتماد مراجعه کنید و از آرایشگر بخواهید درمان را برای شما انجام دهند.

این درمان بین دو تا چهار ماه ماندگاری دارد و این بازه از فردی به فرد دیگر فرق دارد. یکی از توصیه ها برای حفظ طولانی تر نتیجه، استفاده از شامپو های بدون سولفات یا کم سولفات است.

آیا بوتاکس مو بی خطر است؟

این محصول عموما بی خطر است، اما مثل هر درمان مو خطر تحریک پوست یا واکنش حساسیتی وجود دارد. برای کاهش خطر عوارض احتمالی، مواد نباید با پوست سر تماس داشته باشند.

بوتاکس یا کراتین؟

درمان های کراتینه درمان های شیمیایی اند که اغلب حاوی فرمالدئیدند. فرمالدئید برای قفل کردن یا ثابت کردن تار های مو در حالت صاف استفاده می گردد تا آن ها را نرم و صاف نگه دارند، اما در خصوص استفاده از فرمالدئید در این درمان ها نگرانی هایی وجود دارد؛ زیرا فرمالدهید ماده ای سرطان زا است که عوارضش را در طولانی مدت نشان می دهد. اما ماده مورداستفاده در بوتاکس مو حاوی فرمالدهید نیست و فقط یک درمان نرم نماینده حالت دهنده است و برای اثرگذاری از واکنش شیمیایی استفاده نمی نماید.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2359

به "بوتاکس مو چیست؟، چه کسانی می توانند از بوتاکس مو استفاده نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوتاکس مو چیست؟، چه کسانی می توانند از بوتاکس مو استفاده نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید