تقاضای سئول از پیونگ یانگ:سال نو را با مذاکره شروع کن

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ایسنا نوشت: وزیر اتحاد مجدد کره جنوبی امروز دوشنبه از کره شمالی خواست تا سال نو را با گامی به سوی مذاکرات و همکاری آغاز کند. پیونگ یانگ به زودی نشست حزبی مهمی را برای گفت وگو درباره مسائل داخلی و سیاست خارجی برگزار می کند.

تقاضای سئول از پیونگ یانگ:سال نو را با مذاکره شروع کن

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پیشتر کره شمالی گفت که حزب حاکم کارگران نشست مجمع عمومی کمیته مرکزی خود را در روزهای پایانی دسامبر به منظور بحث و تصمیم گیری درباره برنامه های کاری سال نو میلادی برگزار خواهد کرد.

لی جونگ-جو، سخنگوی این وزارتخانه در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: این مجمع عمومی معمولا با حضور کیم جونگ اون به مدت یک تا چهار روز برگزار می شود. دولت سئول از نزدیک این نشست را برای رویت پیام های مرتبط با مسائل بین دو کره یا مذاکرات هسته ای دنبال می کند. امیدواریم کره شمالی سال نو میلادی را با مذاکرات با جامعه بین المللی و اتخاذ گام هایی در جهت تعامل و همکاری آغاز کند.

این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که مذاکرات هسته ای میان کره شمالی و ایالات متحده، از زمان شکست مذاکرات سال 2019 در هانوی به بن بست رسیده است. پیونگ یانگ به پیشنهاد مذاکرات واکنشی نشان نمی دهد و از واشنگتن می خواهد که اول از استانداردهای دوگانه و سیاست خصمانه علیه این کشور دست بردارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2068

به "تقاضای سئول از پیونگ یانگ:سال نو را با مذاکره شروع کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای سئول از پیونگ یانگ:سال نو را با مذاکره شروع کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید