توماس کینگ برنده جایزه فرماندار کل کانادا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشرز ویکلی، تمامی برندگان جوایز فرماندار کل کانادا در هفت بخش مختلف به دو زبان انگلیسی و فرانسوی توسط سایمون برولت مدیر اجرایی انجمن هنرهای کانادا معرفی شدند.

توماس کینگ برنده جایزه فرماندار کل کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

این جایزه ادبی کانادایی مبلغ 25 هزار کانادا را به برندگان خود اهدا می نماید. توماس کینگ پیروز به دریافت این جایزه در بخش داستانی برای رمانش به نام پشت لاک پشت شد. این کتاب توسط هارپرکالینز کانادا به چاپ رسیده و اولین رمان او در پانزده سال گذشته است.

کمیته مشخص ارزش آثار داستانی شامل پیتر برنز، الین مک کلاسکی و اوما پارامسواران می شد و در بیانیه ای مشترک درباره رمان کینگ نوشت: پشت لاک پشت رمانی است که بینش اسطوره ساز توماس کینگ را با درک و فهم نویسندگی او از یک دنیای حقیقی و جسمانی تلفیق می نماید.

سال جاری سال بسیار پیروزی برای کینگ بوده که همچنین پیروز به دریافت دو جایزه بزرگ دیگر برای کتاب قبلی اش هندی رنجور: داستانی نادر از مردم بومی آمریکای شمالی شده است. او با نوشتن این کتاب توانست جایزه 40 هزار دلاری ملی غیرداستانی کانادا و جایزه 25 هزار دلاری غیرداستانی تیلور را از آن خود کند. علاوه بر این، ترجمه فرانسوی همان کتاب توسط دنیل پولیکین نیز پیروز به دریافت جایزه فرماندار کل برای بهترین ترجمه انگلیسی به فرانسوی شد.

انتها غیاب: بازپس گیری آنچه که در دنیایی از ارتباطات مداوم از دست دادیم نوشته مایکل هریس نیز پیروز به دریافت جایزه غیرداستانی شد.

علاوه بر اهدای جایزه به نویسنده کتاب، ناشر هر کتاب برنده از طرف انجمن هنرهای کانادا مبلغ 3 هزار دلار کانادا را دریافت می نماید تا از فعالیت های تبلیغاتی برای کتاب حمایت گردد و نویسندگان باقی مانده در لیست نهایی هر بخش نیز مبلغ هزار دلار کانادا را دریافت می نمایند.

تمامی جوایز روز بیست و ششم ماه نوامبر توسط فرماندار ژنرال دیوید جانستون در مراسمی که در تالار ریدو واقع در اوتاوا برگزار می گردد اهدا خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 406

به "توماس کینگ برنده جایزه فرماندار کل کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "توماس کینگ برنده جایزه فرماندار کل کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توماس کینگ برنده جایزه فرماندار کل کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید