جزئیات ساخت ایستگاه فضایی در ماه اعلام شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، ناسا گزارشی درباره نحوه ساخت ایستگاه هایی در ماه منتشر نموده تا فضانوردان را از آنجا برای اکتشاف به مریخ بفرستد. این بخشی از برنامه آرتمیس است.

جزئیات ساخت ایستگاه فضایی در ماه اعلام شد

فراهم شدن شرایط حضور طولانی مدت در فضا به انسان یاری می نماید تا به نقاط دور دست منظومه شمسی برود و همچنین اطلاعات بیشتری درباره ماه به دست آورد.

بخشی از طرح ایستگاه های ماه شامل عناصری مانند وسایل نقلیه برای انتقال فضانوردان به سطح ماه هستند. علاوه بر آن مقرهایی متحرک به فضانوردان یاری می نماید تا به مدت 45 روز روی سطح ماه سفر نمایند. از سوی دیگر ایستگاه های دائمی در ماه نیز می توانند در کوتاه مدت میزبان 4 فضانورد باشند.

در این گزارش استراتژی با 3 حوزه برای اکتشافات بلند مدت در پروژه آرتمیس تعریف شده است. این حوزه ها شامل مدار زمین، ماه و مریخ هستند. هدف اصلی پروژه نیز ترویج تجاری سازی مدار زمین، تشویق شرکت ها به استفاده از فضا برای انجام تحقیقات است. مرحله بعد عملیات اکتشافی در ماه از طریق ربات ها است، مانند کاوشگر ٰVIPER که وظیفه آن جستجو برای آب است.

در مرحله بعد فضانوردان روی سطح ماه فرود می آیند تا ملزومات اکتشافات در مریخ را فراهم نمایند. پس از آن عملیات اکتشاف رباتیک در مریخ، زمینه را برای حضور فضانوردان در سیاره سرخ فراهم می نماید.

جیم بریدنستاین در بیانیه ای می گوید: ما اکنون آماده مرحله بعدی اکتشافات فضایی هستیم. در سال های آینده آرتمیس برنامه راهنمای ماست و ما سعی می کنیم اکتشافات فضایی بیشتری انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1056

به "جزئیات ساخت ایستگاه فضایی در ماه اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ساخت ایستگاه فضایی در ماه اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید