خبرنگاران بهار بی حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی مازندران

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ساری - خبرنگاران - با وجود این که یک ماه از آغاز سال جدید می گذرد، معلمان بعضی از مدارس غیر انتفاعی مازندران می گویند نه تنها حقوق فروردین سال جاری را دریافت نکرده اند ، بلکه دستمزد اسفند ماه سال گذشته هم به آنها پرداخت نشده است.

خبرنگاران بهار بی حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی مازندران

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

شیوع کرونا بسیاری از مشاغل را تحت تاثیر قرار داده، برخی مشاغل بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، همچنان از آغاز به کار ممنوع هستند. برخی مشاغل هم با وجود تعطیلی ، به فعالیت مجازی روی آورده اند. در این میان معلمان و دانش آموزان، هم از تعطیلات برخوردارند و هم تعطیل نیستند.

اگر چه مدارس تعطیل است و معلمان و دانش آموزان بر سر کلاس حضور فیزیکی ندارند، ولی این حضور و غیاب به فضای مجازی کشانده شده است. دانش آموزان در ساعات معینی از روز در این کلاس های مجازی حاضر می شوند و معلمان، آموزش آنلاین دارند، درس می دهند و امتحان می گیرند.

وزیر ارتباطات هم برای یاری به فرایند آموزش، 20 گیگ اینترنت به معلمان هدیه داد ، اما در این میان برخی معلمان مدارس غیرانتفاعی می گویند که نه اینترنت گرفته اند و نه حقوق. این معلمان مدعی هستند که برخی مدیران مدارس غیرانتفاعی با وجود این که همه شهریه را از خانواده های دانش آموزان دریافت نموده اند ، اما به بهانه شیوع کرونا و تعطیلی مدارس ، حقوق اسفند و فروردین معلمان را نپرداخته اند. در برخی از گزارش ها که در فضای مجازی و گاهی فضای واقعی نقل می گردد ، این ادعا وجود دارد که برخی مدارس غیرانتفاعی حتی حقوق ماه بهمن معلمان را هم واریز ننموده اند.

یکی از معلمان مدارس غیرانتفاعی در شهرستان ساری با تایید این که پس از شیوع کرونا حقوقی دریافت ننموده است ، به خبرنگار خبرنگاران گفت: معلمانی که در مدارس غیرانتفاعی مشغول تدریس هستند شرایط مناسبی از نظر دریافت حقوق ندارند و این دریافتی ها بسیار ناچیز است و اکنون همین اندک دستمزد هم به بهانه کرونا و تعطیلی مدارس پرداخت نمی گردد.

این معلم با درخواست این که نام خودش و مدرسه ای که در آن کار می نماید به خاطر تامین امنیت شغلی اش در گزارش ذکر نگردد ، اضافه کرد : گذشته از ناچیز بودن حقوق دریافتی ، امنیت شغلی هم نداریم . چنانچه نسبت به این شرایط اعتراض داشته باشیم با ما قرارداد نمی بندند و همین اندک حقوق دریافتی را هم از دست می دهیم.

وی گفت : با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مدارس، ما هم مانند معلمان زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش، تدریس مجازی انجام دادیم و دانش آموزان را رها نکردیم ، اما به بهانه شیوع کرونا و نداشتن حضور فیزیکی در مدارس، حقوق فروردین ماه ما را نپرداختند.

این معلم اضافه کرد : حتی معلمان استخدام رسمی آموزش و پرورش هم نسبت به میزان دستمزد خود رضایت ندارند و این در صورتی است که سقف دریافتی ما در حالت خوشبینانه شاید یک سوم دستمزد معلمانی باشد که استخدام رسمی هستند.

وی شرح داد : با این وجود پس از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و رفتن آموزش به فضای مجازی ، ما هم وقت گذاشتیم و هم هزینه کردیم . برای ارسال ویدئوهای آموزشی به دانش آموزان، هزینه اینترنت پرداختیم و زمانی را هم برای ضبط این ویدئوها اختصاص دادیم اما در نهایت حقوق ما پایمال شد و اگر به این شرایط اعتراض کنیم به راحتی ما را کنار می گذارند و از قرارداد جدید خبری نخواهد بود و به صف طولانی بیکاران می پیوندیم.

در حال پیگیری هستیم

معلم هستند و در مدارس غیرانتفاعی تدریس می نمایند ، اما شرایط دریافت دستمزد آنها شاید با کارگران برابری کند و در برخی موارد حتی دستمزد ماهانه آنها از کارگران روزمزد هم کم تر باشد. شاید به این دلیل است که انجمن صنفی کارگری معلمان غیرانتفاعی را راه اندازی نموده اند. 20 گیگ اینترنت هدیه وزیر ارتباطات به معلمان هم به معلمان مدارس غیرانتفاعی، تعلق نگرفت.

مسئول این انجمن در مازندران به خبرنگار خبرنگاران گفت : برخی همکاران ما در شهرهایی مانند ساری و نکا، نتوانسته اند حقوق اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری را دریافت نمایند.

فاطمه احمدیان اضافه کرد : این مساله را با مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در میان گذاشتیم و قول پیگیری و برطرف مشکل داده شد.

وی با بیان اینکه همکاران ما دستمزدهای مختلفی از حداقل 200 هزار تومان تا سقف یک میلیون تومان دریافت می نمایند، گفت : در این شرایط شیوع کرونا و با وجود اینکه همکاران ما آموزش مجازی داشتند اما برخی از آنها دستمزدی دریافت نکردند.

نپرداختن حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی تخلف است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هم در این زمیه به خبرنگاران گفت: مدیران مدارس غیرانتفاعی موظب به پرداخت حقوق اسفند و فروردین معلمان مدارس تحت مدیریت خودشان هستند.

علیرضا سعدی پور اضافه کرد : معلمان مدارس غیرانتفاعی هم همکاران ما هستند و این معلمان هم مانند بقیه برای آموزش مجازی، هزینه نموده اند و وقت گذاشته اند و باید دستمزد خود را دریافت نمایند.

وی با بیان اینکه نپرداختن حقوق این معلمان از سوی مدیران مدارس تخلف است و گزارش های دریافتی را رسیدگی می کنیم ، گفت : اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش مازندران این مساله را پیگیری می نماید.

این مسئول با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش با تدوین بسته های حمایتی برای مدارس غیرانتفاعی موافقت نموده است، ادامه داد: مدارسی که در املاک آموزش و پرورش مستقر هستند تا چهار ماه از پرداخت اجاره بها معاف شدند.

سعدی پور با بیان اینکه امهال سه ماهه حق بیمه کارکنان این مدارس، امهال سه ماهه تسهیلات دریافتی، اعطای تسهیلات کم بهره به مبلغ 160 میلیون ریال به ازای هر نیروی کار در این مدارس از بسته های حمایتی است که تدوین شده است،گفت : این موارد در صورتی به مدارس غیرانتفاعی تعلق می گیرد که ضمن حفظ اشتغال موجود، حداقل 50 درصد از دستمزد نیروها را پرداخت نموده باشند.

وی اضافه کرد: برخی معلمان که دستمزد خود را دریافت ننموده بودند به ما اعلام کردند و ما هم به شکل موردی پیگیری کردیم و حقوق آنها واریز شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1103

به "خبرنگاران بهار بی حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهار بی حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید