داروهای ممنوع در سفرهای خارج کشور

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، قوانین حمل دارو در کشورهای خارجی

هر کسی ممکن است به دلایل مختلفی همراه خود دارو داشته باشد، شخصی به دلیل بیماری، شخص دیگری برای پیشگیری و جلوگیری ار بیماریهای احتمالی و… شاید ندانید اما همراه داشتن برخی از داروها در کشورهای دیگر مانند تایلند ممنوع و حتی مجازات سنگینی دارد. فرقی هم ندارد که شما به این داروها احتیاج دارید یا نه، در هر صورت موظف هستید که تابع قانون آن کشور باشید. برای اطلاعات بیشتر، با خبرنگاران همراه باشید:

داروهای ممنوع در سفرهای خارج کشور

شاید تا حالا با خودتان فکر می نموده اید که فقط داروهای قاچاق در کشورهای خارجی ممنوع هستند و داروهای دیگر اشکالی ندارند اما بد نیست بدانید که حتی داروهای خواب آورهم در برخی ار کشورهای دنیا ممنوع هستند و همراه داشتن آنها می تواند برایتان دردسر زیادی بخرد. مثلا درکشورهای مثل ژاپن یا بالی، داروهای کدئین دار حتی قرص های سرماخوردگی و آنفولانزا و مرفین به شدت ممنوع هستند.

مثلا ایرانی های عزیزی که می خواهند در عید نوروز به تایلند سفر نمایند باید بدانند هر دارویی که با خود همراه دارند باید مجوز پزشک را داشته باشد و حتی در برخی از موارد ارائه ندادن مجوز قانونی، باعث شده تا فرد تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد. علاوه بر این قرص های خواب آوری که از خانوداه بنزودیازپین باشند هم در تایلند و هم در بالی ممنوع هستند و گردشگران باید قبل از سفر در این مورد کامل تحقیق نمایند. این توصیه ها را توریست های با تجربه ای که بارها و بارها به تایلند و کشورهای دیگر سفر نموده اند می دانند و روی آن خیلی تاکید دارند تا گردشگران دیگر به دردسر نیفتند.

مثلا مدتی قبل یکی از مسافرانی که به تایلند سفر نموده بود گفته بود که وقتی به آنجا رسیده، به دلیل داشتن دارو در چمدان خود، احضار و بازخواست شده و مامورهایی که به او مشکوک شده بودند تمام داروهای او را از چمدانش خارج نموده بودند. این در حالی است که همه داروهای داخل چمدان آن فرد مربوط به فشار، دیابت و مصرف شخصی او بوده است. خوشبختانه مامورها در آخر این مسئله را فهمیده اند. اما به هر حال این مسئله ثابت می نماید که حمل دارو در کشورهای دیگر تا چه اندازه می تواند دردسر ساز باشد. در خیلی از کشورهای دیگر این مسئله خیلی سختگیرانه تر است و در صورتیکه قبل از آن خوب تحقیق ننموده باشید، می تواند سفرتان را به یک تلخی واقعی تبدیل کند.

راهکار چیست؟ بهترین کار این است که قبل از سفر، از پزشک معالج خود درخواست کنید تا برای داروهای مربوطه نسخه بنویسد و در آن حتما دوز مصرفی و الزام مصرف این داروها را قید کند. یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است که داروها را در جای خودش نگهداری کنید و آن را در ظرف دیگری نگذارید تا باعث شک بی فایده نشود. یکی دیگر از راهکارهای خوب این است که برای اطمینان از حمل قانونی داروها، به سفارت و کنسولگری کشور مورد نظر بروید و از آنها در این مورد سوال کنید.

در آخر اینکه وبسایت بسیار خوبی هم در این زمینه به نام Smarttraveller وجود دارد که می تواند به شما لیست این داروها را بدهد.

منبع: news.com.au

منبع: الی گشت
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 542

به "داروهای ممنوع در سفرهای خارج کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروهای ممنوع در سفرهای خارج کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید