درمان سرطان سینه به وسیله متخصص پستان

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، درمان سرطان سینه باید حتما به وسیله متخصص پستان انجام گیرد، پزشک بسته به پیشرفت و شدت بیماری برترین روش درمانی را در نظر خواهد گرفت.

درمان سرطان سینه به وسیله متخصص پستان

مراجعه به متخصص پستان بسیار مهم است؛ چرا که مهارت و تجربه کافی در مورد درمان این بیماری را دارد و برترین روش درمانی را برای بهبودی بیمار در نظر خواهد گرفت.

دکتر بلال دلشاد تنها فوق تخصص پستان در کرج است که به طور تخصصی تمامی عمل های زیبایی و درمانی از جمله انجام عمل پروتز سینه در کرج، ماموپلاستی، درمان سرطان سینه و… را انجام می دهند.

متخصص پستان

به طور کلی اصلی ترین روش درمانی که برای بیماران مبتلا به سرطان سینه در نظر گرفته می گردد به توضیح زیر است:

  • عمل جراحی
  • پرتو درمانی
  • شیمی درمانی
  • درمان هدفمند
  • هورمون درمانی

پزشک با توجه به شرایط بیمار تصمیم می گیرد که یکی از این موارد یا چندین روش را به صورت ترکیبی برای درمان در نظر بگیرد.

بعد از درمان می توان پروتز سینه انجام داده که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ارتباط پروتز سینه و سرطان سینه را مطالعه کنید.

برترین روش درمانی بر چه اساسی در نظر گرفته می گردد؟

همانطور که گفتیم دکتر بلال دلشاد فلوشیپ فوق تخصصی پستان با توجه به بعضی از موارد، برترین روش درمانی را در نظر می گیرد که این موارد به توضیح زیر است:

  • مرحله و درجه سرطان (مقدار شدت و گستردگی بیماری)
  • مقدار سلامت عمومی بدل
  • آیا یائسه شده اید یا خیر

برترین روش های درمانی بیماری سرطان سینه

معمولا انجام عمل جراحی اولین روش درمانی است که برای بهبود سرطان سینه در نظر می گیرند. نوع جراحی به شدت بیماری بستگی دارد.

معمولا جراحی همراه با مواردی از جمله شیمی درمانی یا پرتو درمانی و در بعضی مواقع هورمون درمانی یا درمان های هدفمند نیز انجام می گیرد.

انتخاب برترین روش درمانی بسته به نوع بیماری فرق دارد. پزشک برترین راه حل درمانی را که در نظر گرفته است را با شما در میان خواهد گذاشت.

بعضی مواقع شیمی درمانی و هورمون درمانی از اولین روش های درمانی است که برای این بیماری در نظر می گیرند.

سرطان سینه

سرطان سینه ثانویه

بیشتر سرطان های سینه در مراحل ابتدایی تشخیص داده می شوند؛ اما تعداد کمی از افراد پس پیشرفت بیماری و توسعه به سایر قسمت های بدن یا اصطلاحا پس از متاستاز، متوجه ابتلا به سرطان سینه می شوند. در این مواقع نوع درمانی که برای بیماری که دچار متاستاز شده است متفاوت خواهد بود.

جراحی سرطان سینه

2 نوع جراحی برای درمان سرطان سینه انجام می گیرد که به توضیح زیر است:

  • جراحی که سینه حفظ می گردد و تنها توده سرطانی برداشته خواهد شد.
  • نوع دیگر ماستکتومی است که در این نوع، کل پستان به وسیله جراح برداشته می گردد.

در اغلب موارد پزشک سعی بر این دارد که ماستکتومی را با جراحی ترمیمی جهت بازسازی سینه انجام دهد.

نتیجه مطالعات اینگونه بوده است طی جراحی که سینه حفظ می گردد و در پی آن پرتو درمانی می گیرد، به میزان جراحی ماستکتومی که کل سینه برداشته می گردد، نتیجه موفقیت آمیزی را به همراه دارد.

پرتودرمانی

رادیوتراپی یا پرتودرمانی دوزهای کنترل شده ای از اشعه برای از بین بردن سلول های سرطانی است. معمولا این روش درمانی پس از جراحی و شیمی درمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی به جای مانده کاربرد دارد.

در صورتی که پزشک این روش درمانی را تجویز نموده باشد، باید به بدن فرصت بدهید تا یک ماه پس از جراحی و شیمی درمانی بهبود پیدا کند.

احتمالا سه تا پنج روز در هفته به مدت 3 تا 5 هفته جلسات پرتو درمانی را خواهید داشت. هر جلسه چند دقیقه طول خواهد کشید.

شیمی درمانی

شیمی درمانی از داروهای ضد سرطان برای از بین بردن سلول های سرطانی است. معمولا این روش درمانی مواقعی کاربرد دارد که طی جراحی بعضی سلول های سرطانی برداشته نشده اند و از این روش یاری می گیرند.

در بعضی مواقع ممکن است احتیاج به شیمی درمانی داشته باشید که اغلب برای کوچک کردن یک تومور بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

چندین داروی مختلف در شیمی درمانی استفاده می گردد و معمولا دو تا سه دارو همزمان برای بیمار تجویز خواهد شد.

انتخاب نوع دارو و مقدار آن، به شدت بیماری فرد بستگی دارد. پزشک با توجه به شرایط بیمار برترین تصمیم را برای درمان خواهد گرفت.

سرطان سینه

هورمون درمانی

بعضی از سرطان های سینه به وسیله هورمون های استروژن یا پروژسترون که به طور طبیعی در بدن وجود دارد تحریک می گردد. این نوع سرطان را به عنوان سرطان های گیرنده هورمونی مثبت می شناسند.

با هورمون درمانی سطح هورمون های استروژن و پروژسترون در بدن کاهش می یابد یا اثرات آنها متوقف می گردد. نوع هورمون درمانی بسته به مرحله و درجه سرطان انتخاب می گردد.

موارد دیگری از جمله سن، تجربه یائسگی و نوع درمان دیگری که دریافت می کنید نیز تاثیرگذار خواهد بود. احتمالا پس از جراحی و شیمی درمانی، هورمون درمانی انجام می گیرد. گاهی اوقات قبل از جراحی برای کوچک کردن تومور و راحت تر برداشتن آن تجویز می نمایند.

نکته دیگری که باید بدانید این است که اگر سلامت عمومی شما مانع از انجام عمل جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی گردد، ممکن است تنها هورمون درمانی را برای رسیدن به شرایط مطلوب بیمار در نظر بگیرند.

در اغلب مواقع پس از انجام عمل جراحی، به مدت 5 سال یا بیشتر احتیاج به هورمون درمانی دارید.

درمان هدفمند

منظور از درمان هدفمند، داروهایی است که نحوه عملکرد سلول ها را تغییر می دهد و بعلاوه در جلوگیری از رشد و توسعه سرطان نیز موثر است.

هر نوعی از سرطان سینه را نمی توان با درمان هدفمند درمان کرد. اگر بیماری به سایر قسمت های بدن سرایت نموده باشد یا احتمال عود آن وجود دارد، ممکن است این روش درمانی پیشنهاد گردد.

این روش همراه با هورمون درمانی برای بیمار تجویز می گردد. بعضی از درمان های هدفمند به صورت تزریقی و بعضی دیگر به صورت داروی خوراکی تجویز می گردد.

منبع: سایت دکتر بلال دلشاد

https://drbelaldelshad.com/

منبع: هفت گنج
انتشار: 9 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1402 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2356

به "درمان سرطان سینه به وسیله متخصص پستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سرطان سینه به وسیله متخصص پستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید