دستور پخت 8 نوع افطاری نونی سالم و مقوی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، شاید بهترین غذا برای درست کردن افطاری غذای نونی باشد. همچنین غذای نونی برای سحری نیز مناسب است. غذاهایی که با نون درست می شوند بسیار تنوع دارند. ما در اینجا غذاهایی را آموزش خواهیم داد که طرفداران بسیاری دارد و طرز تهیه آن برای خانم های روزه دار در ماه رمضان آسان و سریع است.

دستور پخت 8 نوع افطاری نونی سالم و مقوی

1- الویه:

برای تهیه سالاد الویه نونی موادی از جمله سینه مرغ، پیاز میانه، سیب زمینی، تخم مرغ، نخودفرنگی، خیار شور، سس مایونز، آب مرغ و ادویه هایی چون نمک و فلفل سیاه نیاز است.

ابتدا سینه مرغ را با یک پیاز میانه، یک استکان آب و نمک آب پز کنید. بعد از پخته شدن آن را با دست به شکل نازک، کوچک و هم اندازه ریش ریش کنید. سیب زمینی و تخم مرغ را آب پز کرده، پوست بکنید و به قطعات نگینی خیلی کوچک و هم اندازه ریز کنید. برای ادامه مطالب طرز تهیه سالاد الویه اینجا کلیک کنید.

2- انواع شامی:

برای تهیه شامی ماده اصلی آن گوشت چرخ کرده است و با توجه به نوع و نام شامی آن را درست می کنیم. برای تهیه شامی پوک ابتدا لپه را با آب می گذاریم تا بپزد. وقتی کاملاً پخته شد از روی شعله گاز لپه را برمی داریم. گوشت های تکه شده را با پیاز که نگینی خردشده کمی تفت داده و بعدازآن که آب آن گرفته شد، کنار می گذاریم. لپه، گوشت و پیاز را با چرخ گوشت کاملاً چرخ کرده و خوب مخلوط کرده و ورز می دهیم. برای ادامه مطالب طرز تهیه شامی اینجا کلیک کنید.

3- رولت نان و پنیر و سبزی:

نان و پنیر و سبزی یکی از مهم ترین موادی است که در سفره های افطار قرار می گیرند. اما می توان با این دستور بسیار ساده نان و پنیر و سبزی را با تنوع بر سر سفره افطار آورد.

  • سبزی خوردن : نیم کیلو خردشده
  • پنیر : 150 گرم
  • گردو ریز شده : 100 گرم
  • نان لواش : 3 عدد

طرز تهیه :

نان ها را ابعاد 25 در 40 برش بزنید، سبزی را ریز خورد کرده و با گردو و پنیر مخلوط کنید تا تمام مواد کاملاً با هم مخلوط شود. یک کیسه فریز را پهن کنید و یک قسمت از نان لواش را روی آن بگذارید یک لایه نازک از مواد روی نام مالیده و نان دیگری را روی آن قرار دهید . سه بار این کار را تکرار کنید به طوری که لایه آخر شامل مواد باشد و با کمک نایلون که در زیر نان پهن کرده اید آن را به صورت رولت بپیچید. حدود دو ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مواد به خوبی به خورد نان برود و منسجم شود.

سپس آن را به فاصله های یک سانتی متری برش بزنید و سرو کنید.

4- خاویار بادمجان:

بادمجان صیفی جاتی است که با آن می توان غذاهای متفاوتی درست کرد. از جمله غذاهایی که با آن می توان درست کرد خاویار بادمجان است. خاویار بادمجان همان مواد میرزاقنامی است اما تخم مرغ ندارد و بسیار ساده و سریع درست می شود. البته خاویار بادمجان را با برنج نیز می توان میل کرد.

بادمجان ها را به دو صورت می توانیم آماده کنیم یا می توانید روی گاز یا زغال کبابیش کنیم و پوستش را بکنیم یا می توانیم بادمجان ها را آب پز کنیم. البته من به شخصه پیشنهادم این است که کبابیش کنید.البته اگر می خواهید برای میرزاقنامی استفاده کنید خاویار بادمجان را حتماً کبابی کنید.

وقتی بادمجان را کبابش کردیم می گذاریم، بادمجان ها برای خاویار بادمجان خنک شود. پوستش را با دقت می کنیم. خانم های کدبانو حواستان باشد خیلی با دقت این کار را انجام بدهید و اثری از پوست تیره داخل خاویار بادمجانتان نباشد. برای ادامه مطلب طرز تهیه خاویار بادمجان اینجا کلیک کنید.

5- تاس کباب افطاری نونی:

تاس کباب یکی از غذاهای سنتی کشورمان است که مواد اصلی آن گوشت ، سیب زمینی ، پیاز و گوجه فرنگی هستند. تاس کباب با روش های مختلفی پخته می شود. تاس کباب را می توانیم هم با گوشت خورشتی تهیه کنیم هم با گوشت چرخ کرده. البته اگر کسی که منع مصرف گوشت قرمز داشته باشد می تواند این غذای خوشمزه را با گوشت مرغ تهیه کند. تاس کباب را به صورت رژیمی و بدون استفاده از روغن نیز می توان درست کرد. طرز تهیه تاس کباب بسیار ساده است.

ابتدا گوشت را برای تهیه تاس کباب به صورت نازک برش دهید و هویج ها را پوست بکنید و به صورت حلقه حلقه برش دهید سپس پیازها را پوست بکنید و آن را نیز به صورت حلقه ای خردکنید. توجه داشته باشید که در طرز تهیه تاس کباب بعد از پوست کندن به باید به را به صورت هلالی برش دهید و بادمجان ها را حلقه ای خرد کنید. آلوها را به خوبی بشویید و در ظرفی به همراه اندازهی آب خیس کنید. برای ادامه طرز تهیه تاس کباب در اینجا کلیک کنید.

6- خوراک مرغ و لوبیا سبز غذای افطاری نونی:

یکی از بهترین و ساده ترین پیشنهاد غذاهای نونی در ماه مبارک رمضان خوراک مرغ و لوبیا سبز است. برای پخت این غذای خوشمزه افطاری ابتدا بهتر است مرغ را بپزیم. برای این کار مرغ را به همراه آب و پیاز که به 4 قسمت تقسیم کرده اید با نمک و فلفل سیاه و زردچوبه می گذارید تا بپزد.

سیب زمینی را تقریباً درشت خرد می کنیم تا به هنگام پختن له نشود. هویج را نیز حلقه حلقه می کنیم. لوبیاها را به اندازه نیم بند انگشت خردکرده و کنار می گذاریم. برای ادامه مطلب طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز اینجا کلیک کنید.

7- کشک بادمجان

کشک بادمجان انتخاب خوبی برای افطاری است؛ البته بهتر است آن را طبق دستور اصیل آن یعنی با سیر و گردو درست کنید تا علاوه بر طعم فوق العاده، طبع سرد آن هم گرفته شود. کشک بادمجان در عین حال که روش پخت آسانی دارد، دستتان را برای تزیین و خوش رنگ و لعاب کردن سفره های افطار باز میگذارد. میتوانید با کشک، پیاز داغ و نعناع روی آن را به دلخواه تزیین کنید. جهت مشاهده طرز تهیه کشک بادمجان مخصوص افطار کلیک کنید.

8- سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی همان طور که از نام آن پیداست، بیشتر جنبه سالاد و پیش غذا دارد تا غذای اصلی! پس اگر زمان کمی دارید و فقط میتوانید یک غذا درست کنید، سالاد ماکارونی انتخاب خوبی برای شما نیست. ولی اگر در پی یک سفره همه چیز تمام برای افطار هستید، طرز تهیه سالاد ماکارونی با روشی متفاوت را دنبال کنید.

در نهایت غذاهای نونی معمولا سبک تر از غذاهای برنجی هستند و برای افطار مناسب ترند. نه تنها در ماه مبارک رمضان بلکه در مواقع دیگر هم شام های سنگین اصلا توصیه نمیشوند. به همین دلیل بهتر است غذاهای برنجی را در وعده سحری میل کنید و برای افطار غذاهای نونی میل کنید. البته در انتخاب غذای مناسب افطار، نکات مهم دیگری هم باید در نظر بگیرید. شما از کدام غذاهای نونی در وعده افطار استفاده میکنید؟

منبع: اُکالا
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2048

به "دستور پخت 8 نوع افطاری نونی سالم و مقوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور پخت 8 نوع افطاری نونی سالم و مقوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید