دلزدگی دانش آموزان از حجم سنگین محتوای درسی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی از مفاهیم درسی بی ثمر است و باید با مفاهیم زندگی جایگزین گردد و بچه ها به طور واقعی احساس نمایند که مدرسه خانه دوم آنها است.

دلزدگی دانش آموزان از حجم سنگین محتوای درسی

به گزارش خبرنگاران، سید محمد بطحایی امروز (پنجشنبه) در آیین بهره برداری از دبستان حبیبی سفید شهر اظهار کرد: رویکرد دولت دوازدهم به سمتی برنامه ریزی می نماید که مدرسه مهمترین سازمان نظام آموزش و پرورش باشد و برای اینکه مدرسه توانایی های لازم را به دست آورد باید اختیار لازم را به مدرسه نیز واگذار کنیم.

وی اضافه نمود: در این برهه خطیر، نیکوکاران به یاری دولت آمده اند تا مدرسه تبدیل به کارگاهی برای تمرین زندگی تبدیل گردد. بچه ها باید در مدرسه یاد بگیرند چگونه مهارت های زندگی را تمرین نمایند.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: در تاریخ تعلیم و تربیت، مدارس ما همه محل تمرین زندگی بوده است اما به مرور زمان تبدیل به به محل حفظ محتوای درسی و کسب نمره قبول شده است. حجم سنگین محتوای درسی، بچه ها را دلزده نموده است که برنامه های آموزشی باید اصلاح گردد.

بطحایی تاکید نمود: برخی از مفاهیم درسی بی ثمر است و باید با مفاهیم زندگی جایگزین گردد و بچه ها به طور واقعی احساس نمایند که مدرسه خانه دوم آنها است.

هم چنین مدیر نوسازی و تجهیز مدارس منطقه کاشان گفت: سه طرح آموزشی و ورزشی به ارزش 63 میلیارد ریال در سفر وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید که سالن ورزشی شهید اسماعیلیان با اعتبار بیش از 25 میلیارد ریال از جمله این طرح ها بود.

وحید عظیمی اظهار کرد: بهره برداری دو مدرسه حبیبی و بهاران در سفیدشهر با اعتبار 36 میلیارد ریال و مشارکت 60 درصدی نیکوکاران، شروع عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی اسماعیلیان، مدارس سجادی، کوزه گر و حلاجی در آران و بیدگل و دبیرستان باب الحوائج نوش آباد از دیگر برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به منطقه کاشان بود.

به گزارش خبرنگاران؛ وزیر آموزش و پرورش برای شرکت در آیین بهره برداری و شروع عملیات اجرایی 14 طرح آموزشی و ورزشی به شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در شمال استان اصفهان سفر نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 157

به "دلزدگی دانش آموزان از حجم سنگین محتوای درسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلزدگی دانش آموزان از حجم سنگین محتوای درسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید