دولت آمریکا غول مخابراتی چین را به رشوه خواری متهم کرد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران به نقل از تکنولوژی نیوز، وزارت دادگستری آمریکا می گوید در حال تحقیق در خصوص عملکرد زد تی ای است تا معین گردد آیا این شرکت به بعضی مقامات خارجی رشوه پرداخت نموده یا خیر. در صورت اثبات این موضوع دولت آمریکا برای وضع مجازات های جدید بر علیه زد تی ای بهانه ای جدید خواهد یافت.

دولت آمریکا غول مخابراتی چین را به رشوه خواری متهم کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دولت آمریکا پیش از این با متهم کردن شرکت چینی هواوی به جاسوسی سایبری به نفع پکن کوشش نموده بود تا کشورهای دیگر را از همکاری با آن بازدارد. اما تا به امروز بیشتر متحدان اروپایی و آسیایی کاخ سفید درخواست های دولت ترامپ در این زمینه را رد نموده اند.

تحقیقات در خصوص زد تی ای در آمریکا از سال 2017 و پس از متهم شدن آن به دور زدن تحریم های ایالات متحده بر ضد ایران و کوشش غیرقانونی برای دستیابی به فناوری آمریکایی شروع شد و آمریکا به همین علت زد تی ای را 892 میلیون دلار جریمه کرد.

نکته جالب این است که دولت آمریکا تصریح نموده که رشوه خواری یادشده در ارتباط با مقامات آمریکایی رخ نداده، اما باز هم با تسری فرامرزی قوانین داخلی خود به دنبال بهانه ای برای تحریم و اعمال فشار به زد تی ای است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1002

به "دولت آمریکا غول مخابراتی چین را به رشوه خواری متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا غول مخابراتی چین را به رشوه خواری متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید