ملاقات مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با سرکنسول ایران در مرو

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، در نشست مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی با سرکنسول ایران در مرو ترکمنستان راهکارهای جذب گردشگر از این استان آنالیز و رایزنیهای لازم در این زمینه صورت گرفت.

ملاقات مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با سرکنسول ایران در مرو

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر، امروز چهارشنبه 22 آبان در این نشست اظهار کرد: مهم ترین جاذبه شهر مشهد بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) است که شیعیان از کشورهای مختلف به عشق این امام به مشهد می آیند.

او با بیان این که در استان خراسان رضوی امکانات مناسبی برای زائران و گردشگران فراهم شده است، اضافه کرد: بیش از 2600 تاسیسات گردشگری فعال در استان وجود دارد که به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) بیشترین مراکز اقامتی در مشهد در حال پذیرایی از زائران و مسافران هستند.

مکرمی فر به برگزاری جشن نوروزگاه بین المللی مشترک با کشور ترکمنستان در سال گذشته اشاره نمود و گفت: برای برگزاری شب فرهنگی، نمایشگاه صنایع دستی و سنگ های قیمتی آمادگی داریم.

او با بیان این که حدود 400 دفتر و شرکت خدمات مسافرتی در استان خراسان رضوی فعالیت می نمایند، اضافه کرد: گردشگری سلامت یکی از زمینه های دیگری است که می توانیم با توجه به امکانات مناسبی که در مشهد وجود دارد خدمات مناسبی ارائه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، یادآورشد: مشهد مزیت نسبی بیشتری برای جذب گردشگر سلامت دارد چون فردی که به مشهد می آید ابتدا زائر بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) شده و از امام طلب شفا می نماید و برای درمان بیماری نیز اقدام می نماید.

او به اشتراکات فرهنگی بین مرو و مشهد اشاره نمود و گفت: برای برگزاری شب فرهنگی ترکمنستان در موزه خراسان آمادگی داریم.

مکرمی فر برای میزبانی از گروه های تاثیر گذار در جذب گردشگر از ترکمنستان از جمله تورگردانان، دفاتر خدمات مسافرتی و خبرنگاران و مستند سازان رسانه های ترکمنستان اعلام آمادگی کرد و گفت: باید شرکت های گردشگری خراسان رضوی به شرکت های گردشگری ترکمنستان متصل شده و برای ورود زائران و گردشگران از ترکمنستان به ایران همکاری نمایند.

برقراری پرواز مستقیم و برگزاری جشنواره لباس

رسول جعفری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مرو نیز در این نشست برای برگزاری جشنواره ای فرهنگی در مرز سرخس به صورت مشترک با ترکمنستان اعلام آمادگی کرد و گفت: همچنین برای برگزاری جشنواره لباس اقوام ایران در ترکمنستان آمادگی داریم.

او ادامه داد: ما ویزا برای ورود ترکمنستانی ها به ایران را تسهیل می کنیم و امکان برقراری پرواز مستقیم از مرو به شهرهای مشهد و بجنورد نیز وجود دارد.

جعفری به وجود مقبره دو تن از صحابه امام رضا (ع) و سلطان سنجر در مرو اشاره نمود و گفت: ارتباطی معنوی به دلیل حضور حضرت رضا (ع) در مرو و ارادت مردم این شهر به این حضرت وجود دارد و با اقدامات فرهنگی می توان زمینه بهره مندی مردم مرو از زیارت بارگاه منور رضوی را فراهم کرد.

او به ضرورت احیای راستاجاده ابریشم اشاره نمود و اضافه کرد: راستا این جاده از کشورهای قزاقستان، تاجیکستان و ترکمنستان، ایران (مشهد) و ترکیه (استانبول) می تواند احیا گردد و مبتنی بر این راستا گردشگران جذب شوند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 669

به "ملاقات مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با سرکنسول ایران در مرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با سرکنسول ایران در مرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید