رئیس انجمن دوستی ایران ـ ویتنام: مواضع مشابه سیاسی روابط دو کشور را تقویت می نماید

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رئیس انجمن دوستی ایران ـ ویتنام اظهار کرد: دو کشور دارای وجوه اشتراک و مواضع مشابه سیاسی هستند که این مساله گسترش روابط بین دو کشور را تقویت می نماید.

رئیس انجمن دوستی ایران ـ ویتنام: مواضع مشابه سیاسی روابط دو کشور را تقویت می نماید

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران، سیدکمال الدین سجادی طی سخنانی در مراسم چهل وپنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و ویتنام گفت: مبارزات ملت ویتنام در طول تاریخ برای حفظ استقلال و هویت خویش برای ما ایرانیان قابل احترام است. مردم ویتنام پس از پیروزی در جنگ با کار و ابتکار و سختکوشی و همچنین با انجام اصلاحات مالی توانستند موفقیت هایی را در زمینه مالی به دست آورند و با رسیدن به رشد 9 درصدی گام بلندی را در پیشرفت کشورشان بردارند.

وی اضافه نمود: اکنون که 45 سال از روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام می گذرد، باید به این نکته توجه داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ویتنام از اولین دولت هایی بود که جمهوری اسلامی را به رسمیت شناخت و با اعزام هیاتی به ایران حمایت خود از دولت و ملت ایران را اعلام نمود.

رئیس انجمن دوستی ایران ـ ویتنام همچنین اظهار کرد: روابط ایران و ویتنام قبل از انقلاب اسلامی تنها در بخش ویتنام جنوبی آن هم با یک نمایندگی کوچک اداره می شد اما پس از پیروزی انقلاب به بالاترین سطح خود رسیده است و دو کشور دارای وجوه اشتراک و مواضع مشابه سیاسی هستند که گسترش روابط بین دو کشور را تقویت می نماید.

سجادی اظهار داشت: ایران و ویتنام هر دو به لحاظ سابقه انقلاب و هویت خود، به عنوان الگوهای مقاومت دارای تجربه و درک مشابهی هستند و می توانند در بسیاری از زمینه ها به یکدیگر یاری نمایند؛ از جمله در زمینه تولیدات مواد غذایی می توانند احتیاج یکدیگر را رفع نمایند. زیرا ظرفیت های دو کشور به گونه ای است که سطح روابط تجاری می تواند به دو میلیارد دلار هم افزایش یابد.

وی ضمن ابراز امیدواری به گسترش روابط محبت آمیز دو کشور، به اهم فعالیت های صورت گرفته توسط انجمن دوستی ایران ـ ویتنام اشاره نمود و گفت: برگزاری همایش های مالی، امضای یادداشت تفاهم بین انجمن دوستی دو کشور، برگزاری مراسم سی وپنجمین و چهلمین سال ایجاد روابط دو کشور با همکاری وزارت خارجه و سفارت ویتنام، پذیرش اساتید شرق شناسی و ادبیات دانشگاه هانوی برای فرصت مطالعاتی به ایران و غیره از جمله فعالیت های صورت گرفته توسط انجمن دوستی ایران و ویتنام بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 614

به "رئیس انجمن دوستی ایران ـ ویتنام: مواضع مشابه سیاسی روابط دو کشور را تقویت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس انجمن دوستی ایران ـ ویتنام: مواضع مشابه سیاسی روابط دو کشور را تقویت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید