رئیس کمیسیون اروپایی برای انجام مذاکراتی درباره برگزیت به لندن می رود

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رئیس جدید کمیسیون اروپایی امروز (چهارشنبه) برای انجام مذاکراتی درباره برگزیت و مناسبات آینده بین لندن و بروکسل به انگلیس سفر می نماید.

رئیس کمیسیون اروپایی برای انجام مذاکراتی درباره برگزیت به لندن می رود

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی امروز برای انجام مذاکراتی درباره برگزیت به لندن سفر می نماید.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قبل از ملاقات با رئیس کمیسیون اروپایی در لندن در حالی که 3 هفته تا تاریخ مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زمان باقی مانده است در بیانیه ای بیان کرد که تا سرانجام سال 2020 باید روابط آینده بین لندن و بروکسل شفاف سازی گردد. وی بیان کرد که به هیچ وجه برای تمدید تاریخ دوران گذار به منظور شفاف سازی درباره این مناسبات آماده نیست.

انگلیسی ها بیش از 3 سال است که در یک همه پرسی برای خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای داده اند. وزیر برگزیت انگلیس هم در مذاکرات فون در لاین با بوریس جانسون شرکت خواهد نمود.

فون در لاین قرار است قبل از ملاقات با جانسون در یک سخنرانی در دانشگاه معروف اقتصاد لندن درباره همکاری های آینده با انگلیس صحبت کند. عنوان سخنرانی: دوستان قدیمی، آغازهای جدید - ایجاد آینده جدید برای مشارکت اتحادیه اروپا و انگلیس نام دارد.

میشل بارنیر، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت هم در این سفر فون در لاین را مشایعت خواهد نمود.

بعد از پیروزی جانسون در انتخابات پارلمانی اخیر انگلیس در ماه دسامبر عملا دیگر هیچ مانعی بر سر راه برگزیت دیده نمی گردد. حالا بخصوص این مسئله مطرح است که آیا تا سرانجام سال 2020 که یک دوره گذار تعریف شده بعد از برگزیت است می توان به یک توافق جامع درباره مناسبات آینده طرفین دست یافت.

در توافق برگزیت، تمدید دوره گذار تا 2 سال اجازه داده شده است. البته جانسون مخالف تمدید آن است.

فون در لاین چندی پیش در مصاحبه ای با هفته نامه اشپیگل درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات بین لندن و بروکسل درباره مناسبات آینده در دوران گذار تا سرانجام سال 2020 ابراز تردید نموده و این را زمان کوتاهی دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 737

به "رئیس کمیسیون اروپایی برای انجام مذاکراتی درباره برگزیت به لندن می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کمیسیون اروپایی برای انجام مذاکراتی درباره برگزیت به لندن می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید