راهیابی پویانمایی های ایران ساخت به بازارهای جهانی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرگزاری خبرنگاران-یک شرکت دانش بنیان با توسعه فناوری ساخت انیمیشن های با کیفیت، توانسته است احتیاج کشور را به تولیدات این حوزه تامین کند.

راهیابی پویانمایی های ایران ساخت به بازارهای جهانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان از فراوری پویانمایی های ایران ساخت با استفاده از فناوری بومی گفت و اضافه نمود: فرآیند طراحی، اجرا و فراوری انیمیشن، پیچیده و نیازمند پیوند فناوری های گوناگونی است که توانستیم آن را بومی کنیم.

اشکان رهگذر اضافه نمود: ساخت انیمیشن مجموعه ای از فرایند های پیچیده فنی و مهندسی، صنعتی و هنری را در برمی گیرد، با تلفیق این فرایند ها محصولی صنعتی و تفریح ساز فراوری می گردد که دارای کیفیت بالایی است. برای ساخت انیمیشن حدود 500 تا هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در چند سال مشغول به فعالیت می شوند.

وی اضافه نمود: فرآیند فراوری انیمیشن بومی سازی شده و در حدود 50 تخصص مختلف برای ساخت آن در فراوری حضور دارند. در این مجموعه از مهندسین صنایع برای طراحی، نگهداری و ایجاد فرآیند های نو برای فراوری انیمیشن استفاده می گردد و بر روی برترین آثار جهان تحقیقات گسترده ای صورت می گیرد و بعلاوه در حوزه سرمایه و منابع انسانی آموزش هایی به افراد برای رسیدن به تخصص بیش تر داده می گردد.

آقای رهگذر گفت:آخرین داستان به عنوان اولین نماینده سینمای انیمیشن ایران در کنار 344 فیلم واجد شرایط به بخش رقابتی برترین فیلم نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار راه یافت. حضور این انیمیشن در رقابت اسکار برترین فیلم در حالی رخ داد که این انیمیشن ایرانی پیش ازاین به لیست آثار رقابت کننده در بخش برترین انیمیشن مراسم جایزه اسکار 2020 نیز راه یافته بود.

پویانمایی آخرین داستان با شاخص های فرهنگی و بومی در خارج از ایران نیز فروش خوبی داشته و توانسته است با حضور در پلتفرم های معتبر خارجی عایدی زایی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان هورخش آسمان پارسی با اشاره به اینکه حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسیار کارآمد است و باعث رشد و پیشرفت می گردد، اضافه نمود: یکی از مهم ترین حمایت های این مجموعه بحث امریه سربازی است و بعلاوه تخصیص وام به شرکت ها و معافیت های مالیاتی هم از دیگر موارد مفید هستند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2152

به "راهیابی پویانمایی های ایران ساخت به بازارهای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهیابی پویانمایی های ایران ساخت به بازارهای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید