رقابت ایران با چین،کویت و روسیه برای ساخت پالایشگاه در اندونزی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، وزارت انرژی اندونزی اعلام نمود، پیشنهاد ایران برای ساخت پالایشگاه در این کشور را در کنار پیشنهادات کشورهای چین، کویت و روسیه آنالیز خواهد نمود.

رقابت ایران با چین،کویت و روسیه برای ساخت پالایشگاه در اندونزی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، اندونزی که میخواهد ظرفیت پالایشگاهی خود را افزایش دهد، پیشنهاد ایران برای ساخت یک پالایشگاه نفتی در این کشور را در کنار پیشنهادات ارائه شده از سایر کشورها مورد مطالعه قرار خواهد داد.

ویراتماجا پوجا، مدیرکل نفت و گاز وزارت انرژی اندونزی گفت، ایران پیشنهاد نموده که یک پالایشگاه با ظرفیت پالایش روزانه بیش از 100 هزار بشکه نفت در اندونزی احداقث کند و نفت خام مورد احتیاج این پالایشگاه را نیز تامین نماید. به گفته حسن خورشیدی، رئیس هیئت مشترک پالایشگاهی ایران و اندونزی، ارزش این پروژه 8.4 میلیارد دلار برآورد شده و در طی 4 تا 5 سال در جاوه احداث خواهد شد.

اندونزی تنها عضو اوپک است که مجموع واردات نفت آن بیش از صادرات آن است و به گفته موسسه بی ام آی ریسرچ، حتی پس از توسعه ظرفیت پالایشگاهی خود به میزان 500 هزار بشکه در روز در 7 سال آینده، احتمالا باید نیمی از احتیاج سالیانه خود به سوخت را وارد نماید. ایران پس از لغو تحریم های غرب در ماه ژانویه، به دنبال افزایش صادرات نفت خود به کشورهای مختلف است.

سخنگوی وزارت نفت ایران گفته، مطالعات امکان سنجی در مورد توجیه مالی این پالایشگاه اجرا شده است. وی اضافه کرد، شرکت ملی نفت ایران هنوز هیچ قراردادی را در مورد این پروژه به امضا نرسانده است. پوجا گفت، اندونزی هیچ تصمیمی درباره پیشنهاد ایران نگرفته، زیرا این پیشنهاد هنوز در مراحل اولیه قرار گرفته است.

پوجا گفت، اندونزی پیشنهاداتی هم از کشورهای چین، کویت و روسیه دریافت نموده است. وزارت انرژی اندونزی هنوز هیچ تصمیمی در مورد این پیشنهادها اتخاذ ننموده است.

وی اضافه کرد، دولت اندونزی میخواهد قبل از پروژه های دیگر، ساخت پالایشکاه بونتانگ در کالیمانتان شرقی را به سرمایه گذاران پیشنهاد دهد.

45

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 444

به "رقابت ایران با چین،کویت و روسیه برای ساخت پالایشگاه در اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت ایران با چین،کویت و روسیه برای ساخت پالایشگاه در اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید