سردار آزمون؛ مسافر سیسیل

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، آندره آ استراماچونی در لایو اینستاگرامی اش با جانلوکا دی مارتزیو عنوان نمود سردار آزمون به وسیله مدیربرنامه هایش با وی در ارتباط بوده و درمورد تماس هایش با یک تیم ایتالیایی مشورت گرفته است

سردار آزمون؛ مسافر سیسیل

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

میعاد نیک| شاید عنوان پیروز ترین لژیونر ایرانی مقیم اروپا در سال 1398، لقب مناسبی برای سردار آزمون باشد. مهاجم بندرترکمنی تیم زنیت سن پترزبورگ در فصل جاری فوتبال اروپا توانست با به ثمر رساندن 10گل و ارسال 6پاس گل در لیگ برتر روسیه و گلزنی مقابل لیون و بنفیکا در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا، شرایط مناسبی را برای خود فراهم کند تا باز هم در کانون توجهات رسانه های ایرانی و خارجی قرار بگیرد. آزمون پس از ترک روستوف و پیوستن به زنیت در فوریه 2019، توانست با انتخاب مناسبش خود را در ویترین فوتبال روسیه به نمایش بگذارد. عملکرد سردار ایرانی زنیت به حدی مناسب بوده که دیمیتری سنیکوف، پیشکسوت فوتبال روسیه در تبادل نظر با سایت اسپورت اکسپرس به تمجید از مهاجم ملی پوش مان پرداخت و اذعان کرد که زنیت با سردار بهتر و زیباتر بازی می نماید. پس از توجه رسانه های روسی؛ حدود سه هفته پیش کوریره دلواسپورت در گزارشی مدعی شد که عملکرد درخشان و ثبات قابل قبول مسی ایرانی باعث شده تا سران باشگاه ناپولی ایتالیا درصدد جذب سردار و انتقالش به سن پائولو باشند. در روزهای گذشته نیز آندره آ استراماچونی، سرمربی مستعفی استقلال تهران نیز در لایو اینستاگرامی اش با جانلوکا دی مارتزیو بیان کرد که سردار آزمون به وسیله مدیربرنامه هایش با وی در ارتباط بوده و درمورد تماس هایش با یک تیم ایتالیایی و شرایط ترانسفرشدن به این کشور با وی مشورت نموده است. پس از هر درخشش سردار آزمون؛ عادت داشته ایم به فرافکنی بعضی رسانه ها مبنی بر علاقه تیم هایی مانند لیورپول و لاتزیو و حتی رئال مادرید به جذب مرد شماره 20تیم ملی مان، اما این بار به نظر ماجرا جدی تر و اخبار موثق تر نمود پیدا می نماید. رادارهای کریستیانو جیونتولی، مدیر ورزشی تیم ناپولی سیگنال های مهمی را از سن پترزبورگ دریافت نموده اند و استعدادیاب های ایتالیایی عملکرد سردار را به گوش مدیران ناپولی رسانده اند. در ایتالیا اما لوزانو و یورنته نتوانسته اند مهره قابل اتکایی برای گتوزو باشند و بار هجومی آبی های رده ششمی بر دوش اینسینه، میلیک و مرتنس سنگینی می نماید. سردار که برای تیم ملی کشورمان توانسته 32گل را به ثمر برساند؛ حالا با اولین قدم های جدی ناپولی برای انتقالش روبرو شده و پنجره آینده را موقعیتی مناسب برای کوچ به جزیره سیسیل می بیند. وقفه فوتبالی لیگ روسیه به دلیل انتشار ویروس کرونا اما به سود سردار آزمون نخواهدبود؛ چراکه او پس از وقفه سه ماهه لیگ برتر روسیه و بعد از گذشت دو هفته، به تازگی از بند مصدومیت خارج شده و در آخرین ملاقات زنیت با زدن 3گل و ارسال یک پاس گل توانسته بود نمایش موثری داشته باشد. آزمون که درحال حاضر شانس آقای گلی پریمیرلیگ روسیه را دارد؛ مشتاقانه منتظر ازسرگرفتن مسابقات داخلی و ملی ست تا بتواند ضمن ادامه درخشش خود برای زنیت و تیم ملی، مراحل انتقالش به ناپولی را طی کند تا فصل فوتبالی آینده را در جزیره سیسیل و مهد مافیای ایتالیا شروع کند. با عبور از پانادمی ویروس کرونا شاید سردارمان پس از سال ها، سری آ را با حضور یک ایرانی برای مان جذاب تر و راه را برای بازیکنان جوان و پیروز ملی پوش ایرانی هموار سازد.

***

آزمون- استراماچونی و یک برداشت اشتباه؛ لاتزیو، نه ناپولی

امیر اسدی

مصاحبه اختصاصی دی مارتزیو با آندره ا استراماچونی یک نکته ویژه در خود جای داد. جایی که سرمربی ایتالیایی بعد از صحبت های فراوان پیرامون اتفاقات باشگاه استقلال، کمی هم از سردار آزمون گفت و اینکه او مهاجم مدرنی است و برای بازی در سری آ بسیار مناسب است. استراماچونی حتی به این نکته اشاره نمود که با سردار و مدیر برنامه هایش در تابستان صحبت نموده و آن ها برای انتقال به یک باشگاه ایتالیایی از او مشاوره خواسته اند.

بلافاصله بعد از این مصاحبه، حدس ها شروع شد و قریب به اتفاق رسانه ها از ناپولی به عنوان تیمی که در جابجایی تابستانی سردار را مد نظر داشت نام بردند. بخصوص که این روزها هم بحث انتقال آزمون به ناپولی در حدی جدی است که مدیر فنی این تیم در مصاحبه ای جالب به تمجید از سبک بازی سردار پرداخته و او را مهاجمی خوب معرفی نموده.

در آن مقطع (تابستان) و زمانی که ارتباط میان آزمون و استراماچونی برقرار شد، بحث پیشنهاد باشگاه لاتزیو مطرح بود. استراماچونی اهل رم است و سال ها در تیم های پایه آث رم کارنموده و شاید به همین دلیل و البته مدت ها فعالیت در سری آ می توانست مشورت خوبی به آزمون بدهد. سردار البته دو سال قبل و وقتی در روستوف هم حضور داشت پیشنهاد 20 میلیون یورویی باشگاه لاتزیو که توسط ایگلی تاره- مدیر ورزشی اهل آلبانی - ارائه شده بود را رد کرد و تابستان هم ترجیح داد تن به این انتقال ندهد، در روسیه بماند، برای زنیت بازی کند و وقتی پخته تر از این شد به سری آ برود.

این بار گویا اوضاع تغییر نموده و به جای لاتزیو و سیمونه اینزاگی، گنارو گتوسو سراغ آزمون را گرفته تا او را به عنوان آلترناتیو هروینگ لوزانوی اهل مکزیک که این فصل تنها دو گل زده و با میلیک اهل لهستان که 9 گل به ثمر رسانده، جذب کند.

در سرانجام فصل و با بازگشت احتمالی کوکورین از سوچی به زنیت، این باشگاه احتمالا با جدایی و فروش آزمون موافقت خواهد نمود. آنوقت باید ببینیم سردار ناپولی را انتخاب می نماید یا به پیشنهادی دیگر پاسخ مثبت می دهد؟

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1038

به "سردار آزمون؛ مسافر سیسیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردار آزمون؛ مسافر سیسیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید