طرز تهیه فرنی بدون شکر، ویژه ماه رمضان

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، فرنی از دسر های خوشمزه و محبوب در میان ایرانیان است که هم بچه ها و هم بزرگسالان به آن علاقه دارند؛ بعلاوه یک غذای مقوی برای وعده افطار محسوب می گردد.

طرز تهیه فرنی بدون شکر، ویژه ماه رمضان

همانطور که می دانیم در ماه مبارک رمضان تغذیه اهمیت بسیاری دارد. توصیه پزشکان و مشاوران تغذیه به روزه داران این است که در وعده افطار بیشتر غذا های کم حجم، مقوی و سبک تر را مصرف نمایند.

دسر هایی مثل فرنی که پایه شیر دارند، برای این وعده بسیار مناسب هستند؛ ولی ممکن است بعضی از افراد منع مصرف شکر داشته باشند و یا به علت داشتن رژیم های غذایی ناگزیرند شکر کم تری را مصرف نمایند.

فرنی بدون شکر یک دسر بسیار خوشمزه و مناسب وعده افطار است که به علت داشتن خرما و شیر بسیار مقوی است و در عین حال به علت حذف شکر از ترکیباتش یک وعده سالم برای افطار محسوب می گردد. در ادامه این مطلب با آموزش مرحله به مرحله یک فرنی خوشمزه و بدون شکر همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه این نوع فرنی همراه ما باشید.

شیر: 4 لیوان

نشاسته ذرت: 4 قاشق غذاخوری

خرمای بدون هسته: 1 لیوان

پودر هل: یک چهارم قاشق چای خوری

پودر دارچین: نصف قاشق چای خوری

پودر پسته برای تزیین: به مقدار لازم

نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفیدی دارد. نشاسته ذرت بعلاوه بافت نرمی دارد، به طوری که اگر مقداری از آن را بین دو انگشتتان بمالید، صدایی شبیه به جیرجیر از آن می شنوید.

استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسر ها و غذا ها عامل غلظت است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت تفاوت دارد و نمی توان این دو را جایگزین یکدیگر کرد. نشاسته ذرت را می توانید در بسته بندی های بهداشتی از فروشگاه های مخصوص لوازم قنادی تهیه کنید.

برای تهیه شیرینی و دسر حتماً از پودر هل سبز بهره ببرید؛ زیرا نسبت به هل سفید عطر بیش تری دارد و برای تهیه دسر و شیرینی مناسب تر است.

1 ـ ابتدا خرما های هسته گرفته شده را داخل پارچ مخلوط کن بریزید و دو لیوان شیر را به آن اضافه کنید. مخلوط کن را روشن کنید و سی ثانیه زمان بدهید تا خرما و شیر کاملا با هم مخلوط و یک دست شوند.

2 ـ در مرحله بعد نشاسته ذرت را داخل قابلمه بریزید و دو لیوان شیر را به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا با هم مخلوط شوند؛ سپس مخلوط شیر و خرما را همراه با پودر هل و پودر دارچین به آن اضافه کنید و چند ثانیه دیگر هم بزنید.

3 ـ در مرحله بعد قابلمه را روی شعله میانه اجاق گاز قرار بدهید و مدام هم بزنید تا فرنی به غلظت برسد. وقتی فرنی به غلظت مورد نظر رسید، آن را داخل ظرف سرو بریزید و سپس ظرف فرنی را داخل یخچال بگذارید تا خوب خنک گردد و ببندد. برای تزیین این فرنی می توانید از پودر دارچین، پودر پسته و غنچه گل محمدی بهره ببرید.

برای اینکه فرنی شما طعم بهتری داشته باشد، می توانید در صورت تمایل کمی خامه صبحانه به آن اضافه کنید. به این صورت که دو قاشق غذاخوری سرپر خامه صبحانه را همراه با شیر و نشاسته ذرت مخلوط کنید و بعد مخلوط شیر و خرما را به آن اضافه کنید.

منبع: فرادید
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2166

به "طرز تهیه فرنی بدون شکر، ویژه ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه فرنی بدون شکر، ویژه ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید