فستیوال های شهر پاریس

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، فستیوال‌ها به هر طریقی که برگزار می‌شوند، چه با موسیقی و رقص، چه با مسابقه‌‌، نمایش حیوانات بومی و یا رنگ و غذا به محبوبیت آن شهر تاثیر گذارند. در این مقاله به معرفی تعدادی از فستیوال‌های شهر پاریس که باعث محبوبیت هر چه بیشتر آن شده است، پرداخته‌ایم.

فستیوال های شهر پاریس

فستیوال شب سفید

هر سال یک شب در اکتبر، پاریس پر از جنب و جوش می‌شود. این جشن هنری و فرهنگی بهترین فرصت برای این می‌باشد که یک به یک موزه‌ها، کتابخانه‌ها، سینماها، پارک‌ها، جاذبه‌های توریستی، دانشگاه‌ها و خلاصه همه‌ی پاریس را بدون هیچ هزینه‌ای مشاهده کنید و دیدن همه آنها در روزهای معمولی هزینه زیادی دارد.

جشنواره‌ هنرهای تابستانی

جشنواره‌ هنرهای تابستانی در ماه‌های جولای و آگوست برپا می‌گردد. رقص، موزیک و اجراهای گروه‌های مختلف سیرک و تئاتر بخشی از جذابیت‌های این هتل در ، بیشترشان هم بدون بلیت و رایگان‌اند یا بلیت‌شان خیلی ارزان است. این جشن، تنوع فرهنگ‌هاست، آشتیِ هنرهای نو و آوانگارد با هنر مردمی‌است. خودِ زندگی‌است؛ برنامه‌های یک‌روزه و زودگذر در مکان‌های مختلف و ناپایدار؛ انگار که می‌دانید اگر لحظه‌ای نمانید و یک بار دقیق نبینید و نشنوید، ‌تمام می‌شود و می‌گذرد و از کفتان می‌رود.

جشنواره های دیگر پاریس

جشنواره‌ موسیقی سال نو، بعد از ظهر روز سال نو در کاخ شایو قرار گرفته است.

هفته مد پاریس نیز دو بار در سال برگزار می‌گردد و اولین تاریخ آن در اواخر ژانویه و دومین بار در ماه سپتامبر برگزار می‌گردد.

تالار جهانی کشاورزی یک نمایشگاه ده روزه کشاورزی بوده که از اواخر فوریه تا اوایل مارس در پارک نمایشگاه و در پور دو ورسای برگزار می‌گردد.

جشنواره‌ موسیقی جاز و بلوز حومه، در مارس و آوریل و در حومه‌های شمالی پاریس برگزار می‌شود و مخاطبان زیادی برای بازدید دارد.

ماراتن جهانی پاریس، در اولین یکشنبه‌ی ماه آوریل، بین خیابان شانزه‌لیزه تا خیابان فوش برگزار می‌گردد. اوایل ماه مارس هم شهر پذیرای مسابقه نیمه‌ ماراتن پاریس می‌باشد. 

جشنواره‌ موسیقی ملی در دل خود برنامه‌های متنوعی از جاز، راگی، کلاسیک و... دارد و در شب 21 ژوئن برگزار می‌گردد. 

جشنواره سواحل پاریس برای چهار هفته از اواسط ژوییه تا اواسط آگوست، در سواحل منحصر به فرد و استثنایی پاریس، برنامه‌های ویژه‌ای برای بازدید دارد.

جشنواره‌ی هنرهای پاییزه شامل نقاشی، موسیقی، رقص و تئاتر هستند و از اواسط سپتامبر تا دسامبر در همه‌ خیابان‌های شهر برگزار می‌گردد. با اطلاع از قیمت تور فرانسه یک سفر لوکس و پر جاذبه را آغاز کنید.

انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 875

به "فستیوال های شهر پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال های شهر پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید