قطر: ترکیه علیه یک تهدید حتمی اقدام نموده است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، قطر امروز (سه شنبه) با دفاع از عملیات ترکیه در شمال سوریه گفت، آنکارا علیه یک تهدید حتمی اقدام نموده است.

قطر: ترکیه علیه یک تهدید حتمی اقدام نموده است

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترکیه به قطر در شرایط تحریم های مالی منطقه ای دو ساله با پشتیبانی ریاض یاری نموده است اما آنکارا به دلیل این عملیات در شمال سوریه و علیه نمودها با انتقادهایی روبرو شده است.

محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، وزیر خارجه قطر در نشست امنیت جهانی در دوحه با اشاره به این مساله که آنکارا مجبور شده تا در برابر تهدید حتمی علیه امنیت ترکیه اقدام کند، گفت: ما نمی توانیم تمام تقصیرها را بر گردن ترکیه بیندازیم.

وی با اشاره به این مساله که عناصر کرد همچون یگان های مدافع خلق به ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا یاری نموده اند، گفت: در شروع، ترکیه گفت که از چنین گروه هایی حمایت نمی کند. هیچکس به حرف ترکیه گوش نداد. آنها کوشش نموده اند تا این مشکل را با آمریکا حل و فصل نمایند تا یک منطقه امن ایجاد نمایند و به این ترتیب تهدیدها را از مرز دور نگه دارند.

وزیر خارجه قطر ادامه داد: یگان های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه بخشی از پ.ک.ک است که توسط ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا یک سازمان تروریستی نامیده شده است. دیده شد که رهبران پ.ک.ک پیش از عملیات آنکارا به سوریه نقل مکان کردند تا در آنجا و در نزدیکی مرز اسکان یابند. ما ترکیه را مخالف نمودها نمی بینیم. ترکیه علیه گروهی از افرادی است که در داخل نمودها رخنه نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 495

به "قطر: ترکیه علیه یک تهدید حتمی اقدام نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر: ترکیه علیه یک تهدید حتمی اقدام نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید