مواد غذایی که 40 ساله ها باید بخورند

به گزارش سفر به فرانسه، زمانی که شما شمع 39 سالگی تان را فوت می کنید و وارد سن 40 سالگی می شوید شاید در حین فوت کردن شمع با خودتان فکر می کنید که حال با ورود به سن 40 سالگی ضروری است تا یک سری فعالیت ها و مواد غذایی را در برنامه زندگی تان قرار دهید یا برعکس باید به ترک بعضی از عادت هایتان بپردازید.

مواد غذایی که 40 ساله ها باید بخورند

زمانی که شما در آستانه 40 سالگی قرار بگیرید به مرور زمان کم کم عضلاتتان تحلیل می رود و در نهایت در این سن شما با کاهش و تحلیل عضلات روبرو هستید یا در طول زندگی تان، چون از بعضی مواد معدنی و ویتامین ها استفاده نکرده اید این امر می تواند سبب بروز بسیاری از بیماری ها در شما باشد. به همین خاطر ضروری است تا در این سن شما به مصرف ویتامین ها و مواد معدنی بپردازید تا از ابتلاء به بیماری ها رایج در این سن در امان باشید.

ویتامین ب 12

با افزایش سن تا حدی کارکرد و سیستم بدن دچار تغیراتی خواهد شد که یکی از این تغیرات کاهش جذب انواع ویتامین ها از طریق مصرف مواد غذایی است . زمانی که شما در آستانه 40 سالگی قرار می گیرید بدنتان به صورت طبیعی نسبت به قبل میزان کمتری از ویتامین ب 12 موجود در مواد غذایی را جذب می نماید به همین خاطر شما در این سن نیاز پیدا می کنید تا به مصرف قرص ویتامین ب 12 بپردازید زیرا زمانی که شما با کمبود این ویتامین روبه رو شوید خستگی مفرط، ناتوانی در تمرکز، مسائل معده، سرگیجه و ... از علائم کمبود این ویتامین است اما مصرف موادی از قبیل تخم مرغ، گوشت، سویا و قارچ می تواند مکمل مناسب و طبیعی برای جذب ویتامین ب 12 باشد.

کلسیم

هرچه سن افراد بالاتر می رود بروز پوکی استخوان در افراد نیز افزایش می باید هرچند که امروزه به دلیل عدم تمایل بچه ها و نوجوانان به شیر و دیگر فراورده های لبنی سن ابتلاء به پوکی استخوان نیز در حال کاهش است، اما معمولا زمانی که افراد در سن 40 سالگی و در آستانه 50 سالگی قرار می گیرند، استخوان هایشان تا حد قابل توجهی پوک شده است که خطر شکستگی استخوان نیز به همان میزان افزایش می یابد. در بین انواع محصولات لبنی کشک از میزان کلسیم بسیار بالای برخوردار است که می تواند جایگزین مناسبی به جای شیر و دیگر فراورده های لبنی باشد.

همچنین ضروری است بدانید که نیابد در مصرف قرص های کلسیم زیاد رویی کرد، زیرا در این سن فقط مقدار کمی از قرص کلسیم جذب می گردد و عوارض زیاده روی در مصرف این دارو حتی می تواند سبب گردد تا شما به سنگ کلیه دچار شوید.

منیزیم

همانطور که گفته شد در سنین 40 تا 50 سالگی میزان کمی از قرص های کلسیم جذب بدن می شوند بنابراین شما می توانید برای جذب هرچه بیشتر کلسیم طبیعی از قرص منیزیم بهره ببرید، زیرا وجود این ویتامین در بدن شما باعث می گردد تا کلسیم موجود در موادغذایی و انواع خوراکی ها به میزان بیشتری جذب گردد همچنین منیزیم به تنهایی به کنترل فشار خون می پردازد، زیرا فشار خون یکی از رایج ترین بیماری های است که معمولا افراد در این سنین با آن روبرو هستند. شما می توانید در کنار استفاده از قرص منیزیم به طور طبیعی میزان مشخصی از این ویتامین را از طریق مصرف حبوبات، بادام، غلات و موز دریافت کنید.

پروبیوتیک ها

با افزایش سن معمولا افراد از تحرک کمتری برخوردار هستند و به همین خاطر با افزایش وزن روبرو خواهند شد که می توان گفت کاهش وزن در این سنین کار بسیار سختی به شمار می آید. مصرف روزانه مواد غذایی حاوی پروبیوتیک ها که شامل محصولات لبنی است و یا می توانید از مکمل های دارویی پروبیوتیک نیز بهره ببرید تا از درگیر شدن و ابتلاء به بیماری های قلبی و به تبع آن سکته قلبی نیز در امان باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1346

به "مواد غذایی که 40 ساله ها باید بخورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی که 40 ساله ها باید بخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید