مک کانل: جمهوریخواهان بار دیگر به دموکرات ها برای افزایش سقف بدهی دولت یاری نخواهند کرد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، یک روز پس از آنکه مجلس سنای آمریکا با افزایش موقت سقف بدهی های دولت موافقت کرد، رهبر جمهوریخواهان سنا هرگونه یاری مجدد به دموکرات ها برای افزایش سقف بدهی های دولت را رد نموده است.

مک کانل: جمهوریخواهان بار دیگر به دموکرات ها برای افزایش سقف بدهی دولت یاری نخواهند کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، میچ مک کانل رهبر جمهوریخواهان مجلس سنای آمریکا در نامه ای برای جو بایدن تاکید نموده است که جمهوریخواهان بار دیگر به دموکرات ها برای افزایش سقف بدهی های دولت یاری نخواهند کرد.

بر اساس این گزارش، سنای آمریکا به تازگی با طرحی برای افزایش موقت سقف بدهی های دولت موافقت نموده است.

سنای آمریکا روز پنجشنبه با افزایش موقت بدهی 28.4 تریلیون دلاری دولت موافقت کرد و مانع از خطر ورشکستگی تاریخی دولت در ماه جاری میلادی شد ولی تصمیم گیری درباره یک راه حل بلندمدت برای حل و فصل بحران بدهی را به اوایل دسامبر موکول نموده است.

سنای آمریکا با 50 رای موافق در برابر 48 رای مخالف این طرح را پس از هفته ها مشاجره و منازعه بین دموکرات ها و جمهوریخواهان تصویب نموده است. 11 سناتور جمهوریخواه به این طرح رای مثبت دادند تا مانع از ورشکستگی دولت در شرایط فعلی شوند.

این طرح برای تصویب نهایی به مجلس نمایندگان آمریکا ارسال خواهد شد و در نهایت برای اجرا و تبدیل شدن به قانون به امضای جو بایدن احتیاج خواهد داشت.

مجلس نمایندگان آمریکا هم قرار است سه شنبه درباره این طرح رای گیری نمایند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: جو بایدن رئیس جمهور منتظر امضای سریع این طرح پس از تصویب در مجلس نمایندگان است. امیدواریم طی ماه های آینده جمهوریخواهان بیشتری به دموکرات ها برای حل و فصل معضل بدهی ملحق شوند.

بر اساس این طرح سقف بدهی دولت آمریکا با 480 میلیارد دلار افزایش به 28.9 تریلیون دلار خواهد رسید. این سقف بدهی هم احتمالا تا 3 دسامبر منقضی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1952

به "مک کانل: جمهوریخواهان بار دیگر به دموکرات ها برای افزایش سقف بدهی دولت یاری نخواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک کانل: جمهوریخواهان بار دیگر به دموکرات ها برای افزایش سقف بدهی دولت یاری نخواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید