نخست وزیر تایلند سفرش به آمریکا را به تعویق انداخت

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، نخست وزیر تایلند سفر رسمی خود را که قرار بود 19 ژوئیه امسال میلادی به آمریکا صورت گیرد، به تعویق انداخته است.

نخست وزیر تایلند سفرش به آمریکا را به تعویق انداخت

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پرایوس چان اوچا، نخست وزیر تایلند اعلام نموده که دو طرف باید درباره چارچوب مذاکرات زمان بیشتری را صرف نمایند به همین دلیل این سفر به ایالات متحده به تعویق افتاده است.

سفارت آمریکا در تایلند در بیانیه ای اعلام نمود: ما به دنبال سفر نخست وزیر تایلند به واشنگتن هستیم و از نزدیک با متحدان تایلندی خود برای یافتن یک تاریخ قابل قبول برای دو طرف همکاری می کنیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در آوریل امسال میلادی با نخست وزیر تایلند تلفنی صحبت نموده و درباره مسائل دوجانبه به گفت وگو پرداخت و از وی دعوت کرد تا به آمریکا برود.

در 27 ژوئن اعلام شد که تایلند میخواهد تا خرید تسلیحات و تجهیزات از آمریکا را ازسر بگیرد و تمایل دارد تا درباره همکاری های تکنیکی و نظامی در جریان این سفر از سوی نخست وزیر تایلند به واشنگتن گفت وگویی صورت گیرد.

از زمان روی کارآمدن دولت کنونی تایلند در جریان کودتای نظامی 22 مه 2014 همکاری های تکنیکی و نظامی میان بانکوک و واشنگتن کاهش یافته است.

روابط میان دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با تایلند از آن موقع به سردی گرایید و حالا ترامپ به دنبال راه حلی برای احیای روابط نزدیک تر با این کشور آسیایی است.

تایلند یکی از متحدان اصلی آمریکا خارج از ناتو محسوب می گردد و ارتش این کشور در سطح وسیعی از تجهیزات نظامی آمریکا استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 564

به "نخست وزیر تایلند سفرش به آمریکا را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر تایلند سفرش به آمریکا را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید