نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار، قیمت هر کیلو مرغ 12 هزار و 900 تومان

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، یوسف خانی نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار را گفت و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم 12 هزار و 900 تومان است.

نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار، قیمت هر کیلو مرغ 12 هزار و 900 تومان

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت و گو با خبرنگار ، از استمرار ثبات مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 8 هزار و 500 تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 11 هزار و 900 تومان، توزیع درب واحد های صنفی 12 هزار و 100 تومان و خرده فروشی 12 هزار و 900 تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر 11 هزار و 900 تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ 12 هزار و 900 تومان است.

یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلو سینه با کتف 23 هزار تومان، سینه بدون کتف 24 هزار تومان و فیله مرغ 27 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی شرایط مساعد تولید را دلیل اصلی ثبات بازار و عرضه با نرخ مصوب اظهار داشت و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا، پیش بینی می شود که فرایند ثبات قیمت در بازار ادامه یابد.

وی قیمت کنونی مرغ در بازار را منطقی دانست و افزود: با توجه به کاهش هزینه های تولید، مرغداران در فروش هر کیلو مرغ 500 تومان سود می کنند که با این وجود جای هیچ گونه گلایه مندی نیست.

یوسف خانی با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، اظهار داشت: اگرچه مسئولان تنظیم بازار به دنبال واردات 45 هزار تن مرغ برای تعادل قیمت در بازار هستند، اما به سبب شرایط مساعد تولید نیازی به واردات نداریم.

این مقام مسئول درباره آخرین شرایط بازار تخم مرغ گفت: قیمت هر شانه تخم مرغ در هفته های اخیر با فرایند افزایشی به 20 هزار تومان رسید که هم اکنون به سبب عرضه مناسب در حال کاهش به سمت و سوی نرخ مصوب است.

وی در پایان با اشاره به اینکه بازار ماهی نسبت به هفته قبل 25 درصد کاهش یافته است، شرح داد: با توجه به ازدیاد عرضه قیمت ماهی از ابتدای سال با فرایند نزولی در بازار روبرو شده است که با وجود شرایط مساعد تولید، قیمت در شب یلدا نوسان خاصی نخواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 677

به "نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار، قیمت هر کیلو مرغ 12 هزار و 900 تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار، قیمت هر کیلو مرغ 12 هزار و 900 تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید