نسخه انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی مجازی راه اندازی شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی در جلسه معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از راه اندازی نسخه انگلیسی دانشگاه مجازی اطلاع داد .

نسخه انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی مجازی راه اندازی شد

به گزارش خبرنگاران، دکتر سید ناصراستاد ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در نسخه انگلیسی، برخی از دروس به صورت رایگان و بعضی به سفارش دانشگاه مبدا ارائه می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی ضمن اشاره به تاسیس 2 ساله این دانشگاه در راستای بسته های تحول و نوآوری اظهار کرد: نرم افزار نوید یا نرم افزار ویژه دانشگاهی از اول مهر ماه امسال به 64 دانشگاه متصل شده و حدود 4700 نفر از اساتید و دانشجویان در حال استفاده از آن هستند.

وی اضافه کرد: سامانه نوید به وسیله سما پخش می گردد و وب سرویس های اختصاصی برای هر دانشگاه در نظر گرفته شده است.

دکتر استاد در ادامه گفت: به منظور برطرف چالش های موجود در این زمینه دستورالعمل آموزشی تهیه شده و سیستم پشتیبانی 24 ساعته تدارک دیده ایم تا نرم افزار به خوبی ارائه گردد.

وی در ادامه از فراهم ساختن زیرساخت های دانشگاه علوم پزشکی مجازی به صورت رایگان اطلاع داد و گفت: اولین فراخوان اعطای گرنت در 2 فاز بزرگ برای اساتید و کوچک برای دانشجویان برگزار شده است و تا کنون 61 طرح دریافت شده است. وی تاکید نمود انتها نامه هایی که مورد تائید قرار بگیرند و برای کشور مفید باشند یاری هزینه دریافت خواهند کرد.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی از عقد قرارداد با 6 دانشگاه علوم پزشکی کشور برای فراوری 656 عنوان محتوا سخن گفت و اضافه کرد: شیوه نامه ها و آیین نامه های مصوب شورای آموزشی و پژوهشی در حال تدوین است.

دکتر استاد یادآور شد: در برنامه های پودمانی سعی شده است پودمان هایی طراحی گردد که دانشجویان از پزشکی فاصله نگیرند و به طور مثال می توان به راه اندازی سامانه نوید مجازی پزشک خانواده اشاره نمود.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی در انتها گفت: دوره های معتبر بین المللی و یک سری دوره های مهارتی بر روی سایت این دانشگاه موجود است که در آینده به تعداد آن اضافه کرده خواهد شد و به معاونین آموزشی دانشگاه ها توصیه کرد در این خصوص اطلاع رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 115

به "نسخه انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی مجازی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی مجازی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید