نفت بیشتری وارد بازار می گردد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، شرکت نوردیک امریکن تانکر پیش بینی کرد صنعت نفتکش در ماههای آینده با منظره روشنتری روبرو خواهد شد زیرا نفت بیشتری وارد بازارهای بین المللی می گردد.

نفت بیشتری وارد بازار می گردد

به گزارش خبرنگاران، این اپراتور نفتکش در گزارش سه ماهه دوم خود اظهار داشت تقاضا برای نفت بالاتر می رود و اوپک فراوریش را افزایش می دهد. قیمتهای فعلی بالای نفت و گاز و برق حتی پیش از این که زمستان از راه برسد نشان می دهد که زنجیره انرژی به عرضه بیشتری احتیاج دارد. با فراوانی ظرفیت مازاد فراوری در دنیا، ما بر این باوریم که طولی نمی کشد نفت بیشتری وارد بازارهای دنیا و نفتکشهای ما می گردد.

در حالی که صاحبان نفتکش و اپراتورها در نیمه اول سال گذشته از نرخهای کرایه خوبی بهره بردند اما نرخها در سال میلادی جاری تا به امروز با ادامه محدودیت عرضه مقدار قابل توجهی از نفت اوپک پلاس پایین بوده است.

شرکت نوردیک امریکن تانکر اظهار داشت اگرچه سه ماهه دوم سال 2021 پرچالش بوده است اما در سراسر دنیا شواهدی از تقاضای رو به رشد برای نفت مشاهده می کنیم.

این شرکت اظهار داشت تقاضا برای نفت در بلندمدت رکن کلیدی اقتصاد دنیای خواهد بود و دنیا همچنان به نفت احتیاج خواهد داشت و هنوز به جایگزین واقعی برای این ماده خام ارزشمند و فراوان نرسیده است. گذار انرژی زمان می برد و نفت در دهه های پیش رو همچنان مورد احتیاج خواهد بود.

کوین مک کی، رییس و مدیرعامل تیکی تانکرز اوایل ماه جاری اظهار نموده بود اگرچه دورنمای کوتاه مدت به علت پاندمی کووید 19 نامعلوم است اما بر این باوریم که بسیاری از شاخصهای اصلی بازار نفتکش از جمله افزایش برنامه ریزی شده فراوری اوپک پلاس، کاهش سطح ذخایر دنیای نفت و عوامل بنیادین ناوگان نفتکش که مقدار بسیار محدود سفارشهای نفتکش تازه را نشان می دهند از ادامه فرایند احیای بازار حکایت دارند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، وزیران گروه اوپک پلاس روز چهارشنبه برای بازبینی سیاست فراوری ملاقات می نمایند و اگرچه اظهاراتی درباره احتمال بازبینی این گروه در برنامه افزایش فراوری شنیده می گردد اما پیش بینی می گردد اوپک به برنامه افزایش فراوری ماهانه خود ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1895

به "نفت بیشتری وارد بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت بیشتری وارد بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید