همه چیز درباره لیزر موهای زائد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، اگر تصمیم گرفته اید برای رفع موهای زائد ، از لیزر استفاده کنید، توصیه می کنیم ابتدا همه چیز را درباره لیزر موهای زائد بدانید و سپس اقدام کنید. برخی کلینیک ها در مورد لیزر موهای زائد اغراق می کنند و آن را روشی برای از بین بردن دائمی موهای زائد بیان می کنند که البته اینگونه نیست. لیزر موهای زائد در مرکز سپیدار توسط متخصصین این حوزه صورت می گیرد و به همین دلیل کارشناسان ما می توانند به خوبی همه چیز را درباره لیزر برایتان شرح دهند و اطلاعات درستی را به شما ارائه دهند.

همه چیز درباره لیزر موهای زائد

آیا کاهش موها با لیزر، به صورت دائمی است؟

حدود 70 تا 80 درصد موها بعد از جلسه آخر به طور دائم رفع می شوند و امکان رشد آن ها از بین می رود. انجام یک یا دو جلسه سالیانه می تواند پوست بدون مو را فراهم کند. البته این مورد تا حدود زیادی به دستگاه استفاده شده برای لیزر موهای زائد بستگی دارد.

چرا لیزر برای رفع موهای زائد پیشنهاد می گردد و برای کدام نواحی از بدن کاربرد دارد؟

اولین در این روش هیچگونه محدودیت سنی یا جنسیتی ندارد. از دیگر مزایای آن می توان به نتایج عالی و طولانی مدت، جلسات درمانی سریع که فقط چند دقیقه به طول می انجامد. درمان راحت بدون نیاز به ریکاوری و استراحت و مقرون به صرفه بودن، از دیگر مزایای این روش است. لیزر موهای زائد در تمام نواحی بدن مورد استفاده قرار بگیرد. لیزر موهای زائد در آقایان بیشتر شامل موهای زائد روی گوش، موهای زائد روی گونه و موهای زائد سینه و پشت را شامل می گردد.

دستگاه های لیزر موهای زائد با هم تفاوت دارند؟

دستگاه های لیزر موهای زائد تفاوت هایی با هم دارند و کیفیت دستگاه های جدید بسیار بالاتر از مدل های قدیمی ست و البته به علت مجهز بودن به دستگاه خنک کننده، اشخاص درد کمتری را حس می کنند. پس حتما به مراکزی مراجعه کنید که از جدیدترین و بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد استفاده می کنند.

دوره درمان لیزر موهای زائد چند جلسه است و با چه فاصله ای انجام می شوند؟

معمولا افراد به 6 تا 8 جلسه درمانی برای از بین بردن تراکم و تیرگی مو و هم چنین نابودی بخش زیادی از فولیکول های مو توسط لیزر، نیاز دارد. تاثیر لیزر موهای زائد بر افراد متفاوت است ولی نتایج نشان داده است این تعداد جلسه برای افراد مفید واقع شده است و مقدار زیادی از موها دیگر رشد نمی کنند یا به صورت کرک و بسیار ضعیف ظاهر می گردد. از آنجا که اثر لیزر بر روی آن دسته از موهایی است که در دوره رشد خود قرار دارند و بر موهای غیرفعال اثر نمی گذارد بنابراین برای نتایج دقیق و کامل به برنامه زمانی لیزر خود پایبند باشید در غیر این صورت مجبور می شوید آن را از اول شروع کنید. این جلسات با توجه به دوره رشد موها هر 4 تا 6 هفته که موها در مرحله فعال قرار می گیرند بهترین نتیجه را را به دنبال دارد.هر جلسه لیزر بسته به محلی که لیزر می گردد و مساحت آن زمان می برد ولی در کل به بیش از چند دقیقه تجاوز نمی کند.

چه افرادی بیشترین نتیجه را از لیزر موهای زائد دریافت می کنند؟

تاثیر این روش روی افرادی که موی تیره و پوست روشن داشتند بیشتر است. ولی امروزه با تکنولوژی های جدید به کار گرفته شده در دستگاه ها برای هر تناژ رنگ پوست و مو این امکان فراهم شده است که از لیزر موهای زائد بهره ببرند. هرچه موها کلفت و مردانه تر باشند زودتر تحت تاثیر قرار گرفته و از بین می فرایند. به همین علت لیزر موهای زائد زیربغل می تواند بسیار اثربخشی سریعی داشته باشد.

لیزر موهای زائد درد دارد؟

لیزر موهای زائد درد زیادی ندارد البته میزان دریافت این درد، با توجه به آستانه درد هر فرد متفاوت است. می توانید قبل از لیزر از پماد بی حسی برای کاهش درد در نواحی مورد لیزر استفاده کنید.

مصرف داروهای خاص قبل از لیزر دردسر آفرین است؟

اگر داروی خاصی دریافت می کنید به پزشک خود اطلاع دهید. اما در حالت کلی بعضی داروها سبب افزایش حساسیت پوست به نور می شوند از این دسته می توان بعضی از آنتی بیوتیک ها را نام برد. به همین علت توصیه می گردد لیزر موهای زائد پس از درمان عفونت های میکروبی انجام گردد. روآکوتان(برای جوش صورت) با توجه به دوز مصرفی نیز می تواند روی نتایج لیزر اثرگذار باشد و باید کنترل گردد.

لیزر باعث سرطان و نازایی می گردد؟

یکی از عجیب ترین شایعات درباره لیزر موهای زائد، بروز سرطان و نازایی بعد از لیزر است. چنین چیزی علمی نیست زیرا عمق نفوذ لیزرهای درمانی فقط چند میلی متر است و روی فولیکول های مو اثرگذار است و به بافت های مجاور و اندام های داخلی لطمه ای وارد نمی کند. ضمن این که اگر این روش بیماری خاصی را تشدید کند و حتی اگر یک مورد از این موارد گزارش گردد فورا توسط سازمان غذا و دارو آمریکا منسوخ خواهد شد.

لیزر موهای زائد می تواند روی چشم اثر بد می گذارد؟

بله از انجا که چشم حاوی رنگریزه است در صورتی که امواج به سمت آن تابانده شوند می تواند خطرناک باشد ولی برای لیزر بخش های صورت عینک مخصوص در اختیار افراد قرار می گیرد که چشم را از امواج لیزر محفوظ نگه می دارد. لطفا با دقت عینک مخصوص را بر روی صورتتان، ثابت کنید.

رشد موها در هنگام بارداری باز می گردد؟

20 تا 30 درصد موهایی که فولیکول های آنها از بین نرفته اند به علت بالا بودن سطح هورمون ها در بارداری، رشد بیشتری می کنند. البته این مقدار به حدی خواهد بود که مورد توجه قرار نمی گیرد اما اگر مایل به لیزر موهای زائد خود هستید باید تا پس از این دوران و دوران شیردهی اقدام کنید.هر چند هنوز اثر لیزر بر جنین یا مادران شیرده تائید نشده است اما پزشکان این روش را برای این افراد به بعد از این دوران موکول می کنند.

تراشیدن موهای زائد قبل از لیزر، باعث زیاد شدن آن ها می گردد؟

نگران تراشیدن موها نباشید زیرا سبب از بین رفتن بیشتر و سریعتر موها خواهد شد. تراشیدن مو ها با تیغ سبب فعال شدن آن ها می گردد و آن ها را وارد چرخه رشد فعال خود می کند که لیزر بیشترین اثر را بر آن ها می گذارد و حذف آن ها زودتر صورت می گیرد.

آیا لیزر موهای نازک و کرکی صورت موثر است؟

در حذف موهای زائد با لیزر، انرژی لیزر با سوزاندن فولیکول مو، ریشه مو را از بین برده و رشد موها را متوقف می کند. بیشتر دستگاه های لیزر برای پوست های روشن با موهای تیره مناسب هستند اما دستگاه لیزر پیشرفته کندلا الکساندرایت 2018 برای رفع موهای زائد کرکی و نازک مناسب تر است، اما به تعداد جلسات درمانی بیشتری نیاز است تا این موها به طور کامل از بین بفرایند. هرچند امروزه رفع موهای زائد نازک و کرکی با لیزر یک موضوع چالش برانگیز است اما با تنظیم شدت بیشتر انرژی دستگاه لیزر و صرف زمان و جلسات بیشتر، این کار امکان پذیر است.

مرکز لیزر سپیدار در سعادت آباد

در مرکز لیزر سپیدار، برای رفع موهای زائد از دستگاه لیزر الکساندرایت واندیگ 2018 به همراه ایر کولینگ(هوای سرد) با مجوز FDA آمریکا استفاده می گردد و تقریبا می توانید بدون درد، از شر این موها راحت شوید. این دستگاه غیر تماسی ست و در طی استفاده از آن به هیچ وجه از ژل استفاده نمی گردد. پزشکان با سابقه کلینیک سپیدار، پس از ارائه مشاوره رایگان، می توانند بهترین پلن درمانی را برای لیزر موهای زائد بدن شما طراحی کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1243

به "همه چیز درباره لیزر موهای زائد" امتیاز دهید

2 کاربر به "همه چیز درباره لیزر موهای زائد" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره لیزر موهای زائد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید