هند بهره برداری از نیروگاه اتمی کودان کولام را آغاز می کند

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران: در حالی که طرفداران و حامیان محیط زیست مخالف آغاز به کار و فعالیت نیروگاه هسته ای کودان کولام در جنوب هند هستند ولی مقام های دهلی نو قصد دارند بهره برداری از این نیروگاه را آغاز کنند.

هند بهره برداری از نیروگاه اتمی کودان کولام را آغاز می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از راشا تودی؛ رآکتورهای هسته ای نیروگاه کودان کولام هند هم اکنون آماده بهره برداری و آغاز فعالیت است و به زودی تولید برق را آغاز خواهد کرد.

در حالی که هند به شدت با کمبود انرژی روبرو است طرفداران محیط زیست به شدت مخالف بهره برداری از این نیروگاه هسته ای هستند و بهره برداری از این نیروگاه تاکنون بارها به تاخیر افتاده است.

بزرگترین نیروگاه هسته ای هند که احتمالاً قدرتمندترین نیروگاه هسته ای جهان نیز می باشد، با بهره برداری از یکی از دو رآکتور هسته ای 1000 مگاواتی آن راه اندازی خواهد شد. بهره برداری از این نیروگاه یک ماه پس از آن صورت می گیرد که دادگاه عالی هند موافقت نهایی خود را با آغاز به کار این نیروگاه اعلام کرده است.

آغاز به کار این نیروگاه در شرایطی است که هند برای تامین انرژی مورد نیاز خود با چالش های زیادی روبرو است. آندری لبدف معاون شرکت اتم انرگو پروئکت روسیه در این باره تاکید کرد: بخش هایی از هند با کمبود شدید انرژی روبرو است. صنایع بزرگ هند از این شرایط متضرر می شوند. بهره برداری از این نیروگاه موجب ارتقای این شرایط خواهد شد.

تازه ترین برآوردها نشان می دهد که میزان کمبود برق در هند معادل 6.7 درصد کل مصرف برق در این کشور است. بخش های وسیعی از هند با کمبود و قطع برق روبرو هستند. تابستان گذشته قطع برق در بخش های وسیعی از هند موجب شد تا بیش از 600 میلیون نفر برای دو روز بدون برق باشند.

در حالی که مردم هند طی سال های گذشته بارها در اعتراض به کمبود برق و عملکرد نامناسب دولت این کشور برای تامین انرژی دست به برپایی راهپیمایی زده اند اکنون طرفداران محیط زیست مخالف طرح و برنامه های دولت برای بهره برداری از نیروگاه های هسته ای هستند.

طرفداران محیط زیست بر این باورند که نیروگاه هسته ای کودان کولام ایمن نیست و خطرات زیادی برای محیط زیست مناطق اطراف آن دارد.

ی21

منبع: تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 692

به "هند بهره برداری از نیروگاه اتمی کودان کولام را آغاز می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند بهره برداری از نیروگاه اتمی کودان کولام را آغاز می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید