هوش مصنوعی آمریکا از سوی چینی ها در خطر است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ایسنا نوشت: نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد، متخصصان آموزش دیده چینی که به آمریکا رفته اند به شرکت ها و مراکز علمی آمریکایی در ایجاد سلطه و فزونی در عرصه هوش مصنوعی یاری شایان توجهی نموده اند و رهبران صنعتی نگرانند که تشدید تنش های سیاسی آمریکا با چین، در این عرصه تاثیرگذار باشد.

هوش مصنوعی آمریکا از سوی چینی ها در خطر است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، زمانی که وزارت دفاع آمریکا پروژه ماون را به جریان انداخت تا روی بازسازی فناوری ارتش به وسیله هوش مصنوعی کار کند، به تیمی با حضور ده ها مهندس مشغول به کار در گوگل اتکا کرد. دو منبع آگاه از این تدارکات می گویند که بیشتر آن ها از شهروندان چینی بودند.

به گفته این منابع، حتی در بحبوحه افزایش تنش ها میان واشنگتن و پکن، پنتاگون مسئله ای با این مساله نداشت. پنتاگون استدلال می کرد که بحث اطلاعات محرمانه در میان نیست و ارتش آمریکا برای این کار به شایسته ترین افراد احتیاج دارد.

دولت ترامپ اکنون در کوشش برای کاهش دسترسی چینی ها به تحقیقات پیشرفته آمریکاست چرا که روابط میان ایالات متحده و چین به بدترین مرحله طی چندین دهه رسیده است. این مساله بسیاری از شرکت ها و متخصصان عرصه هوش مصنوعی را نگران نموده است زیرا بخش اعظم کارهای پیشگامانه از ایالات متحده آمریکا توسط مغزهای چینی تأمین شده است.

تحقیقات جدید اندیشکده مارکوپولو (زیر نظر موسسه پالسون) که مناسبات سازنده میان ایالات متحده و چین را ارتقا می دهد، برآورد کرد که محققان تحصیل نموده در چین حدود یک سوم تحقیقات پذیرفته و ارائه شده در کنفرانس سال گذشته هوش مصنوعی را انجام داده بودند که بیش از هر کشور دیگری بود. این تحقیقات همچنین نشان داد که بیشتر آن ها ساکن ایالات متحده هستند و برای شرکت ها و دانشگاه های آمریکایی کار می نمایند.

این آنالیز نشان می دهد، آن ها به قدرت گیری سلطه آمریکا بر یک عرصه استراتژیکی مهم یاری می نمایند؛ عرصه ای که می تواند کامپیوترهای آینده را به تصمیم گیری، شناسایی چهره ها، یافتن مجرمان، انتخاب اهداف نظامی و راندن خودروها قادر سازد.

از نظر چین، هوش مصنوعی عرصه ای با اهمیت استراتژیک تلقی می گردد و پول هنگفتی برای محققان هزینه می نماید تا آن ها برای شرکت ها و نهادهای چینی کار نمایند. ایالات متحده متوجه این بلندپروازی فناوری چین شده است. واشنگتن جاسوسی را سرکوب نموده و اجرای قوانین مخالف افشاسازی در دانشگاه ها و نهادهای آمریکایی را تقویت نموده است. ماه گذشته نیویورک تایمز گزارش داد، دولت ترامپ در نظر دارد تا ویزای محققان یا دانشجویان فارغ التحصیل چینی را که ارتباط مستقیم با دانشگاه های وابسته به ارتش چین دارند، لغو کند.

مت شیهان، تحلیلگر اندیشکده مارکوپولو و از نویسندگان این تحقیق می گوید، کوشش هایی که به صورت گسترده جلوی چینی های با استعداد را بگیرد، می تواند پیشتازی آمریکا در هوش مصنوعی را تضعیف کند. او می گوید: این ها از باهوش ترین افراد در چین هستند و آزمایشگاه های آمریکایی، تدریس به دانشجویان آمریکایی و یاری به ساخت شرکت های آمریکایی را انتخاب می نمایند. اگر آمریکا دیگر از این محققان ارشد استقبال نکند، پکن با آغوش باز آن ها را پذیرا خواهد شد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1183

به "هوش مصنوعی آمریکا از سوی چینی ها در خطر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی آمریکا از سوی چینی ها در خطر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید