واترپلو ایران برای صعود به المپیک خواهدجنگید، کسب سهمیه شاهکار است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، علی محب در مصاحبه با خبرنگاران درباره فرایند آماده سازی تیم ملی واترپلو در رقابت های کسب سهمیه المپیک 2020 گفت: اردوهای تیم ملی به طور دائم صبح و بعد از ظهر زیر نظر چیریچ در حال برگزاری است. ملی پوشان در دو اردوی برون مرزی کره جنوبی و سنگاپور حضور داشته اند.

واترپلو ایران برای صعود به المپیک خواهدجنگید، کسب سهمیه شاهکار است

رئیس کمیته فنی درباره جدایی 4 بازیکن پس از بازی های آسیایی از تیم ملی نیز گفت: شایان قاسمی به دلیل حضور در تمرینات باشگاهی فرانسه و باتوجه به تعطیلی کریسمس به اردوهای ملی ملحق شده است. اما همچنان چهار بازیکن از تیم جدا هستند. اسکلت بندی تیم ملی همان تیم حاضر در بازی های آسیایی جاکارتا است اما باید برای 4 بازیکن جایگزین پیدا کنیم. چیریچ از بازیکنان جوانان نیز در تمرینات استفاده می نماید.

وی ادامه داد: شرایط آماده سازی تیم ملی تا جایی که در توان فدراسیون است و چیریچ درخواست داشته مهیا می گردد. تیم در دو اردوی کره جنوبی و یک اردوی سنگاپور شرکت نموده است. همچین در تدارک یک اردوی مشترک به میزبانی ایران هستیم. با تیم گرجستان که تیم خوبی است در حال رایزنی هستیم. البته می دانید دعوت از تیم ها هزینه سنگینی دارد ولی امیدواریم این اتفاق رخ دهد تا تیم قبل از اعزام به مسابقات یک اردوی مشترک در ایران داشته باشد.

محب با اشاره به تحریم ها و تاثیر مسائل مالی بر فرایند آماده سازی تیم ملی گفت: با وجود اعمال تحریم های ظالمانه شرایط سختی داریم اما علی رغم تمام مسائل برای سربلندی کشور کوشش خواهیم کرد و ملی پوشان می دانند که باید برای کسب سهمیه با رقبا بجنگند. کار سختی در پیش داریم اما دست و پا بسته نیستیم. قزاقستان از قدرت های این رشته در آسیا به شمار می رود که میزبان مسابقات نیز است. تیم چین نیز دیگر حریف قدرتمند ایران است. مسابقات هم قهرمانی آسیا است و هم حکم انتخابی المپیک را دارد. امیدوارم بتوانیم پس از انقلاب برای نخستین بار جواز حضور در المپیک را کسب کنیم. ایران، چین و قزاقستان برای کسب سهمیه خواهند جنگید.

پیشکسوت واترپلو در پاسخ به این سوال که نگاه وزارت و کمیته ملی المپیک پس از مدال برنز بازی های آسیایی به تیم چگونه است اضافه نمود: نگاه مثبت است اما شرایط مالی کشور خوب نیست. برای آماده سازی تیم ملی باید در اردوهای برون مرزی بسیاری شرکت کرد و با تیم های خوب بازی کنیم. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تا جایی که دست و بالشان باز بوده به تیم یاری نموده اند و از آنها تشکر می کنیم. با تمام مسائل ما کار خودمان را می کنیم و این وظیفه ما است.

وی ادامه داد: در حد توانمان کوشش می کنیم و حداکثر توان را خواهیم گذاشت تا سهمیه را کسب کنیم. کسب سهمیه برای تیم ایران با قهرمانی در المپیک مطابقت دارد همانطور که مدال برنز بازی های آسیایی جاکارتا به سختی به دست آمد و حکم طلای بازی ها را داشت. اگر سهمیه المپیک توکیو را به دست آوریم شاهکار است و مهم ترین اتفاق فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو پس از انقلاب اتفاق افتاده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 761

به "واترپلو ایران برای صعود به المپیک خواهدجنگید، کسب سهمیه شاهکار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واترپلو ایران برای صعود به المپیک خواهدجنگید، کسب سهمیه شاهکار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید