پرطرفدارترین موزه های دنیا معرفی شدند

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، موزه های متعددی در سراسر جهان وجود دارد که طبق گزارش سال 2017، از پربازدیدترین این موزه ها می توان به موزه لوور پاریس، موزه ملی چین در پکن و... اشاره نمود.

پرطرفدارترین موزه های دنیا معرفی شدند

مهم نیست که به کدام نقطه از دنیا سفر می کنید، همواره موزه های منحصربه فرد، جالب و روشنگری وجود دارند که به شما یاری می نمایند از تاریخچه محلی بیشتر بدانید، هنر فوق العاده آنجا را ستایش نموده یا در دنیای بسیار گسترده علم و تکنولوژی به گشت و گذار بپردازید. انجمن بین المللی غیردولتی تفریح تم دار (TEA)، با مشارکت شرکت مهندسی AECOM، هر سال لیستی از معروف ترین و پرطرفدارترین موزه های دنیا تهیه می نمایند و همراه با آن آخرین گزارشی که نشان می دهد بیشترین ازدحام مردم در طول سفرشان در کدام نقاط بوده است را نیز ارائه می نمایند.

با توجه به تحقیقات سال 2017، این لیست نشان دهنده 108 میلیون بازدیدنماینده از 20 موزه پربازدید دنیا می شد که در مقایسه با سال 2016، رشد کلی 0/2 درصد را نشان می داد. در این تحقیق، موزه لوور پاریس مجدداً توانست عنوان پربازدیدترین موزه دنیا را از آن خود کند، با اینکه این مجموعه در گذشته با کاهش تعداد مراجع روبه رو شده بود. گزارش سال 2017 نشان دهنده رقم چشمگیر 8,100,000 بازدیدنماینده بود که با توجه به برگزاری نمایشگاه معروف ورمیر و استادان نقاشی زندگی روزمره، احتمالاً دلیل افزایش 9/5 درصدی تعداد شرکت نمایندگان نسبت به سال قبل محسوب می گردد.

لندن معتقد است، موزه های واتیکان در شهر واتیکان با 6,427,000 بازدیدنماینده و موزه بریتانیا با 907,000 بازدیدنماینده، جایگاه دوم و سوم را در اروپا دارند. در آسیا، موزه ملی چین در پکن با رشد 6/8 درصدی روبرو بود و با 8,063,000 بازدیدنماینده، دومین موزه پربازدید در دنیا است و موزه علم و تکنولوژی شانگهای با حدود 6 میلیون بازدیدنماینده در ردیف دوم آسیا و ششم دنیا واقع شده است.

در آمریکای شمالی، بازدید از 20 موزه برتر، 3 درصد افزایش داشته که این افزایش تا حد زیادی به خاطر الحاق موزه ملی تاریخ و فرهنگ آمریکایی-آفریقایی به مجموعه اسمیت سونیان در واشنگتن بوده است که در سال اول شروع به کار خود، 2,4 میلیون بازدیدنماینده داشته است. با این حال، عنوان پربازدیدترین موزه آمریکای شمالی به موزه ملی هوا و فضا در واشنگتن و موزه متروپولیتن هنر در نیویورک است که پذیرای 7 میلیون بازدیدنماینده بوده اند.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2124

به "پرطرفدارترین موزه های دنیا معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرطرفدارترین موزه های دنیا معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید