چین و چروک های صورت درباره کدام بیماری ها هشدار می دهند؟

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، این خطوط عمیق نشان از ابتلا به مسائل جدی سلامت دارند و باید به آنها توجه ویژه گردد.

چین و چروک های صورت درباره کدام بیماری ها هشدار می دهند؟

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، چین و چروک های صورت درباره بروز شش شرایط پزشکی هشدار می دهند:

- بیماری قلبی: بر اساس یک مطالعه، چین و چروک های عمیق پیشانی، می تواند نشانه ابتلا به آترواسکلروز، سخت شدن سرخرگ ها و در نهایت ابتلا به بیماری قلبی باشد. چروک پیشانی و آترواسکلروز هر دو با استرس ارتباط نزدیک دارند. بعلاوه رگ های خونی در پیشانی نسبت به سایر قسمت های بدن ظریف تر هستند و خطر ایجاد پلاک در آنها بیشتر است.

- فشار خون بالا: مطالعات نشان داده زنانی که چهره جوان تری نسبت به هم سن و سالان خود دارند، فشار خون کمتری نیز دارند. این زنان سیستم عروقی سالمی دارند و همین از پوست آنها محافظت می نماید. در عوض کسانی که چروک های عمیق تری را روی صورت خود تحمل می نمایند، اغلب دچار مسائل فشارخون هستند.

- سبک زندگی ناسالم: خطوط صورت شما می تواند نشانه ای از سبک زندگی غلط باشد. تحقیقات نشان داده کسانی که از پوست صورت خود در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت نمی نمایند و تغذیه ناسالمی دارند، از خطوط عمیق روی چهره خود رنج می برند.

- استخوان های ضعیف: چین و چروک شما بعلاوه می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را پیش بینی کند. محققان پس از آنالیز هایی در دهه های 40 و 50 میلادی، چین و چروک روی صورت و گردن و تراکم استخوان 114 زن را مورد آنالیز قرار دادند و دریافتند عمیق و ضخیم شدن چین و چروک پوست به کاهش تراکم استخوان در میان شرکت نمایندگان در مطالعه مربوط است.

- سرطان پوست: چروک های عمیق روی گونه شما می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را گوشزد کند. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید آنهم بدون محافظت، نه تنها این خطوط عمیق را ایجاد می نماید، بلکه خطر ابتلا به سرطان پوست را بالا می برد.

- استرس: چروک های پیشانی و خطوط بین ابروها می تواند نشانه ابتلا به استرس زیاد نیز باشد. استرس سطح کورتیزول را بالا می برد و می تواند خطر ابتلا به چاقی، فشارخون بالا و دیابت را نیز افزایش دهد.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 مهر 1402 بروزرسانی: 7 مهر 1402 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2412

به "چین و چروک های صورت درباره کدام بیماری ها هشدار می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و چروک های صورت درباره کدام بیماری ها هشدار می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید