کلاهبرداری با تبلیغات دروغین وام کم بهره

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان در مورد افزایش کلاهبرداری های سایبری هشدار داد و گفت: تبلیغات وام کم بهره و بدون دردسر در فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی دامی برای طعمه قرار دادن شهروندان از سوی مجرمان سایبری است.

کلاهبرداری با تبلیغات دروغین وام کم بهره

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش ایسنا، سرهنگ امین یادگار نژاد در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: افراد سودجو به وسیله سایت های واسطه یا در کانال ها و گروه های شبکه های اجتماعی با تبلیغات فریبنده و با وعده تسهیلات بانکی با نرخ بهره کم و اعطای وام فوری بدون ضامن، شهروندان را اغفال نموده و با سوء استفاده از احتیاج مردم و جلب اعتماد آن ها نقشه خود را عملی و از آنان کلاهبرداری می نمایند.

وی اضافه کرد: مجرمان سایبری با چرب زبانی اعتماد وام گیرنده را جلب نموده و اقدام به اخذ مبالغی تحت عنوان پیش پرداخت، حق ثبت نام و کارمزد از طعمه های خود می نمایند و پس از آن دیگر جوابگوی مالباختگان نیستند.

یادگار نژاد اضافه کرد: افراد کلاهبردار همچنین با دریافت تصاویر مدارک کاربران، تحت نام و عنوان آنان از دیگر شهروندان نیز کلاهبرداری می نمایند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان تاکید نمود: شهروندان به هیچ عنوان اطلاعات اقتصادی و هویتی خود را در اختیار افراد ناشناس نگذارند و برای دریافت وام و تسهیلات به بانک ها و مؤسسات اقتصادی معتبر مراجعه حضوری داشته باشند و هرگز برای دریافت وام به وسیله تبلیغات اجرا شده در شبکه های اجتماعی اقدام ننمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1466

به "کلاهبرداری با تبلیغات دروغین وام کم بهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری با تبلیغات دروغین وام کم بهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید