4 پروژه علوم شناختی رونمایی شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران، ظهر امروز مراسم رونمایی از محصولات سیکل اول شتابدهی یک شتابدهنده شناختی مورد تایید ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

4 پروژه علوم شناختی رونمایی شد

4 محصول شامل اپلیکیشن شناختی تقویت حافظه سالمندان، اپلیکیشن جامع شناختی اتیسم، بازی موبایلی و پلتفرم جامع شناختی می گردد.

بعلاوه در این مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی چالش توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی ویژه بچه ها با اختلالات عصب رشدی که به وسیله یک شتاب دهنده شناختی و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شهریورماه 1400 شروع شده بود، برگزار گردید.

در این مراسم داورانی نیز از دانشگاه علوم پزشکی ایران، پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق اقتصادی توسعه تکنولوژی ایران و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور حضور داشتند.

در جریان این رویداد 16 تیم در زمینه فراوری، توسعه و بومی سازی بازی های دیجیتال، مداد - کاغذی و فیزیکی، اپلیکیشن و سایت های e - learning و m - learning؛ فناوری و ابزارها و بسته های ارتقا و توانبخشی شناختی به مرحله پیش شتابدهی راه یافتند که خدمات منتورینگ در زمینه های علوم شناختی و کسب و کار و فنی و بعلاوه کارگاه های انتقال تجربه در حوزه های کاربردی به صورت آنلاین با همکاری اساتید و متخصصین این حوزه ها به تیم ها ارائه شد.

در مراسم اختتامیه تیم ها به صورت حضوری-آنلاین به ارائه طرح های خود پرداختند و در سرانجام پنج تیم برتر برگزیده شدند.

تیم های برتر از حمایت های نقدی و غیر نقدی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و شتابدهنده شناختی COGNOTECH بهره مند خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2036

به "4 پروژه علوم شناختی رونمایی شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "4 پروژه علوم شناختی رونمایی شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 پروژه علوم شناختی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید