9 درمان خانگی موثر و سریع برای رفع جوش های پشت و کمر

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، جوش هایی که در پشت و کمر ایجاد می شوند، بسیار ناخوشایند هستند. به ویژه هنگامیکه می خواهید لباسی بپوشید که این قسمت از بدن شما تعیین می شود. اگرچه کرم و پاک کننده های بسیاری برای برطرف کردن این جوش ها در داروخانه ها موجود است، اما شما می توانید از روش های ساده و طبیعی برای درمان این جوش ها استفاده کنید.

9 درمان خانگی موثر و سریع برای رفع جوش های پشت و کمر

جوش های پشت و کمر همانند سایر جوش ها، اکثرا در اثر گرفتگی فولیکول های مو در زیر پوست ایجاد می شوند. چربی بیش از حد پوست، رشد باکتری ها و التهاب غدد تولید کننده چربی نیز می توانند باعث ایجاد و تشدید جوش در این نواحی شوند.

از آنجایی که منافذ پوست در قسمت پشت و کمر از منافذ صورت بزرگتر است، به آسانی و به سرعت دچار گرفتگی شده و جوش در این نواحی به وفور ایجاد می شود.

اگر شما زیاد دچار این مشکل می شوید، این را بدانید که تنها نیستید. تحقیقات نشان داده است که نصف افرادی که مستعد جوش هستند، جوش هایی در قسمت کمر، سینه و شانه دارند. در مجله اینترنتی خبرنگاران با ما همراه شوید. برای برطرف انواع جوش می توانید مقاله درمان جوش را مطالعه کنید.

درمان جوش های پشت و کمر به روش خانگی:

1. روغن درخت چای معجزه می کند.

تحقیقات نشان داده است که روغن درخت چای؛ که یک روغن ضروری است؛ می تواند باکتری هایی که باعث ایجاد جوش می شوند را از بین ببرد. برخی از شوینده های بدن حاوی روغن درخت چای هستند که به تسکین جوش های پشت و کمر کمک می کنند.

از روغن درخت چای برای درمان خارش پوست سر هم می توانید استفاده کنید.

2. لایه برداری طبیعی انجام دهید.

لایه برداری پوست، سلول های مرده که ممکن است منافذ پوست را بسته و جوش ایجاد کنند را از روی پوست برمی دارد. به کمک یک برس خشک می توانید سلول های مرده پوست را از بین ببرید. همچنین می توانید از مخلوط شکر قهوه ای و عسل خام به مقدار برابر، برای لایه برداری پوست استفاده کنید.

این نکته را به خاطر بسپارید که این روش در واقع یک راه جلوگیری از ایجاد جوش در نواحی پشت و کمر است. اما هنگامیکه دچار این نوع جوش شدید، بهتر است از اسکراب و لایه بردار استفاده نکنید؛ چراکه این کار باعث التهاب و خارش بیشتر می شود.

3. از خوراکی هایی که شاخص گلیسمی کمی دارند، استفاده کنید.

خوراکی هایی که شاخص گلیسمی (قند) بالایی دارند، مانند آبنبات، نوشیدنی های قنددار، برنج سفید، سیب زمینی سرخ کرده و غلات کم فیبر می توانند جوش هایی را بر روی پوست ایجاد کنند.

برای افزایش سلامتی بدن و پوست، رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین که حاوی میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، مغزها و حبوبات است را انتخاب کنید.

4. تسکین دهنده های گیاهی را امتحان کنید.

کرم های بدن و روغن های ماساژ حاوی مواد معدنی، لانولین و کره کاکائو هستند که این ترکیبات ممکن است پوست را مستعد جوش کنند. بنابراین سعی کنید از محصولات گیاهی که خاصیت آبرسانی دارند و فاقد چربی هستند یا منافذ پوست را کمتر مسدود می کنند استفاده کنید. ژل آلوئه ورا، روغن آرگان، روغن چریش، شی باتر، روغن تامانو و روغن سنجد تلخ می توانند گزینه های مناسبی باشند.

5. غذاهایی بخورید که التهاب و حساسیت ایجاد نمی کنند.

از آنجا که التهاب و جوش با یکدیگر رابطه مستقیم دارند، سعی کنید غذاهایی مصرف کنید که التهاب ایجاد نمی کنند. انواع توت ها، نوع خاصی از آجیل، غلات کامل و لوبیا ممکن است به کاهش شیوع جوش کمک کنند.

6. مصرف لبنیات خود را کاهش دهید.

کم کردن مصرف لبنیات می تواند به کاهش جوش در نواحی پشت و کمر کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که آندروژن و هورمون هایی که در اثر مصرف لبنیات در بدن زیاد می شوند، به ایجاد و رشد جوش کمک می کنند.

در نتیجه سعی کنید برای مدتی مقدار لبنیات مصرفی خود را کاهش دهید.

7. استرس خود را کنترل کنید.

شواهد نشان می دهد که استرس می تواند جوش های پوستی را افزایش دهد. در یک پژوهش اجرا شده در سال 2003 تعیین شد که دانشجویان در طی امتحانات استرس بیشتری دارند و بیشتر جوش می زنند.

برای کمک به کاهش و جلوگیری از جوش، سعی کنید از روش های کاهش استرس مانند یوگا و مدیتیشن استفاده کنید.

8. خوراکی های غنی از زینک را بخورید.

نتایج برخی از تحقیقات نشان می دهد که زینک یا روی که یک ماده معدنی است، می تواند التهابات ناشی از جوش را کاهش داده و همچنین تولید چربی بیش از حد پوست را مهار کند. می توانید مقدار مورد نیاز زینک را با خوردن غذاهایی مانند جوانه گندم، صدف، تخم کدو تنبل و اسفناج تامین کنید.

9. پوست بید را امتحان کنید.

سالیسیلیک اسید یک ترکیب رایج است که در انواع پاک کننده ها و داروهای ضدجوش بکار برده می شود. این ترکیب از طریق حذف سلول های غیرعادی پوست، به درمان جوش کمک می کند.

از آنجایی که سالیسیلیک اسید بکار رفته در محصولات آرایشی و بهداشتی، معمولا سنتزی و آزمایشگاهی هستند؛ توصیه می شود از پوست درخت بید که سرشار از سالیسیلیک اسید طبیعی است، استفاده کنید. با این حال، تا به امروز اثبات نشده است که استفاده از پوست درخت بید می تواند موثرتر از محصولات شیمیایی باشد، اما این گیاه می تواند برای افرادی که محصولات گیاهی را ترجیح می دهند، گزینه بسیار مناسبی باشد.

نتیجه گیری:

ممکن است در موارد حادتر، روش های ذکر شده موثر عمل نکنند، اما این را بدانید که بکارگیری این روش ها به تمیز شدن هرچه بیشتر پوست کمک می کنند. اگر شرایط طوری بود که برای برطرف کردن جوش های پشت و کمر به پزشک مراجعه کردید، با او درباره استفاده از این راهکارهای طبیعی مشورت کنید. همچنین برای خواندن مطالب درمانی دیگر به سلامت و زیبایی سری بزنید.

منبع: verywellhealth

منبع: اُکالا
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2020

به "9 درمان خانگی موثر و سریع برای رفع جوش های پشت و کمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 درمان خانگی موثر و سریع برای رفع جوش های پشت و کمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید