اسپر: ایران تهدید کند، از خودمان دفاع می کنیم!

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از این پس، اظهارنظر اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در مورد شناورهای نظامی ایران، راهبرد رسمی نیروی دریایی آمریکا خواهد بود یا خیر، مدعی شد: رفتار ایرانی ها در روزهای اخیر تحریک آمیز و غیرحرفه ای بوده و پیغام ما به ایران مبنی بر اینکه چنانچه تهدیدی برای رزم ناوهای آمریکایی باشد؛ حق دفاع از خود (!) را محفوظ می دانیم؛ واضح است.

اسپر: ایران تهدید کند، از خودمان دفاع می کنیم!

وی همچنین مدعی شد از توئیت ترامپ علیه شناورهای ایرانی غافلگیر نشده و قرار نیست آمریکا از حق خود چشم پوشی کند.

اسپر همچنین در پاسخ به این سوال که آیا می توان انتظار داشت که در آینده در صورت وجود تهدید، به قایق های ایران شلیک گردد؛ مدعی شد: وارد جزئیات دقیق تاکتیکی نمی شوم، اما ایرانی ها باید به خوبی هوشیار باشند که ما این رفتار را تحمل نمی کنیم. این رفتار غیرحرفه ای و تحریک آمیز است و کشتی های جنگی و ملوان های ما را به مخاطره می اندازد. پس آنها باید در هر جایی که فعالیت می نمایند، از رزم ناوهای آمریکا دور بمانند.

لازم به ذکر است رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در پیامی توئیتری در کوشش برای رهائی از موج نقدها علیه خود در موضوعات مختلف و گرم کردن تنور انتخابات ریاست جمهوری 2020، در پیامی توئیتری مدعی شد: به نیروی دریایی آمریکا دستور داده ام هر شناور ایرانی که به کشتی های آمریکایی (در خلیج فارس) متعرض شوند را هدف قرار داده و نابود نمایند!

ادعای آمریکا مبنی بر حق دفاع از خود در حالی مطرح می گردد که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پیشتر در پیامی توئیتری با توجه به تقابل شناورهای سپاه با کشتی های آمریکایی، یادآوری نموده بود: به نظر نیروی دریایی آمریکا نمی تواند جهت خود را در آب های مان پیدا نمایند؛ شاید دلیلش این باشد که هنوز نامش را درست نفهمیده اند. اسم آن خلیج فارس است و از 2000 سال قبل از به وجود آمدن آمریکا با این نام صدا می شد. شاید آن ها نمی دانند 7000 مایل دورتر از وطن خود و در حیاط پشتی مان چیکار می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1104

به "اسپر: ایران تهدید کند، از خودمان دفاع می کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپر: ایران تهدید کند، از خودمان دفاع می کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید