با 6 خوراکی مفید بهاری آشنا شوید!

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، غذا های بهاری علاوه بر اینکه طعم تازه و خوشمزه ای دارند، جزو منابع غنی فلاونوئید و آنتی اکسیدان هم هستند و سایر مواد مغذی ضروری را به بدن می رسانند.

با 6 خوراکی مفید بهاری آشنا شوید!

خوراکی های بهاری شامل طیف وسیعی از سبزیجات و میوه ها هستند که مصرف آن ها در یک رژیم غذایی سالم لازم است؛ چرا که این مواد غذایی به مرور سیستم ایمنی و دستگاه گوارش را پاکسازی می نمایند و ما را در برابر بیماری ها مقاوم می سازند.

در همین ابتدای سال و با شروع فصل بهار، سعی کنید عادات غذایی خود را بهبود ببخشید و خوراکی های طبیعی و سالم را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

برای این منظور، فهرستی از خوراکی های مفید بهاری در این مطلب گردآوری شده است:

1) چغندر: چغندر هم یک ماده غذایی بهاری است و هم پاییزی. خواص بعضی از خوراکی ها در شکل ظاهری آن ها پدیدار است و پی بردن به آن ها احتیاج به اطلاعات تخصصی ندارد، این مسئله در خصوص چغندر هم صدق می نماید. رنگ غلیظ و شاداب این ماده خوراکی به شما می فهماند که مصرف آن چقدر برای بهبود گردش خون مفید است. چغندر فشار خون را کاهش و استقامت بدنی را افزایش می دهد. علاوه بر این، خاصیت سم زدایی نیز دارد.

پیشنهاد مصرف: می توانید آب چغندر را بگیرید و در تهیه اسموتی از آن بهره ببرید. بعلاوه می توانید آن را آب پز کنید و به عنوان میان وعده با اندازهی شکر میل نمایید.

2) هویج: همه ما با این ماده غذایی پرفایده آشنا هستیم و می دانیم که این خوراکی بهاری سرشار از ویتامین A و آنتی اکسیدان های مختلف است. هویج برای حفظ سلامت مو، پوست و ناخن یک انتخاب عالی است و از همین رو به عنوان یک اکسیر ضد پیری شناخته می گردد. بعلاوه هویج یک مبارز قوی در برابر سرطان است.

پیشنهاد مصرف: می توان هویج را به صورت خام یا آب پز در سالاد ها و ساندویچ ها استفاده کرد. از آب هویج هم به عنوان نوشیدنی استفاده می گردد. بعلاوه هویج یک میان وعده عالی برای بچه ها است.

3) نعناع: نعناع معروف ترین سبزی بهاری است. این گیاه مفید حاوی آنتی اکسیدانی به نام رزمارینیک اسید است که می تواند علائم آلرژی فصلی را تسکین دهد. منتول موجود در آن یک ضد احتقان طبیعی است و بعلاوه قادر است ناراحتی های معده را بهبود ببخشد.

پیشنهاد مصرف: نعناع گیاهی لطیف است پس بهتر است آن را نپزید یا نجوشانید. بهتر است آن را به عنوان طعم دهنده به نوشیدنی های سرد اضافه کنید. طعم بی نظیر نعناع، آن را به یک چاشنی فوق العاده تبدیل می نماید که می توان آن را به سالاد ها و غذا افزود.

4) نخودفرنگی: نخودفرنگی معمولاً فصل رشد بسیار کوتاهی دارد و همین مسئله، آن را به یک خوراکی خاص تبدیل می نماید. این ماده غذایی حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله منگنز، فسفر، پروتئین و ویتامین های C، K، B است و یک خوراکی ضد التهاب به شمار می آید.

پیشنهاد مصرف: می توانید به عنوان یک میان وعده سبک، نخودفرنگی را به صورت خام یا آب پز میل کنید. بعلاوه این امکان وجود دارد که در صورت دلخواه آن را به سالاد، اسموتی، غذا های رژیمی و هر چیز دیگری اضافه کنید. نخودفرنگی تازه با توجه به فوایدی که دارد، یک میان وعده مناسب برای بچه ها است.

5) پیازچه: پیازچه حاوی اندازه زیادی از فلاونوئید ها است. فلاونوئید ها ترکیباتی هستند که نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها، کاهش استرس اکسیداتیو و دفع سموم دارند. پیازچه نوعی آنتی هیستامین طبیعی است و خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی هم دارد.

پیشنهاد مصرف: می توانید پیازچه خام را به سالاد ها اضافه کنید یا آن را تفت دهید و به عنوان طعم جانبی در غذا ها بهره ببرید. پیازچه در تهیه سس ها و سوپ های بهاری یک گزینه کاربردی است.

6) تربچه: تربچه یک سم زدای عالی و یک خوراکی بهاری فوق العاده است که در دفع مواد زائد و سموم از معده و کبد نقش پررنگی دارد. این ماده غذایی بهاری بعلاوه یک ادرارآور طبیعی است و به درمان بیماری های ادراری و کلیوی و به مبارزه با سرطان یاری می نماید، تب را کاهش می دهد و خاصیت آبرسانی به پوست را دارد.

پیشنهاد مصرف: تربچه را می توان به لقمه نان و پنیر و سبزی افزود و از طعم بی نظیر آن لذت برد. برش های نازک تربچه برای تزئین و طعم دهی به نواع سالاد ها یک انتخاب مناسب است.

منبع: فرادید
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2352

به "با 6 خوراکی مفید بهاری آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 6 خوراکی مفید بهاری آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید